کد خبر: 990511
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
تحلیل محسن مهدیان از ائتلاف نیروهای اصولگرا
حقیقت ماجرا اینست که این دستاورد اگر رقم بخورد از اصل پیروزی در انتخابات مهمتر است. وحدت ۹۶ محصول ایثار فردی بود و وحدت ۹۸ می تواند محصول ایثار جمعی باشد. وحدت ۹۸ یک ارتقا و رشد معرفتی و بصیرتی در جبهه انقلاب است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محسن مهدیان در یادداشتی نوشت: در خبر‌ها آمده بود که احتمال لیست مشترک ائتلاف اصولگرایان با جمعیت پایداری افزایش یافته است. اتفاق بزرگی است. اگرچه این مسیر زودتر از این‌ها می‌توانست به این نقطه مشترک برسد و سازوکاری همدلانه‌تر طی شود، اما این چند ساعت نیز دیر نیست.

اگر این مهم رقم بخورد امری فراتر از ائتلاف شکل گرفته است که بدون شک تاریخی است و امتداد وحدت ۹۶ است. چرا این ائتلاف اهمیت دارد؟ اهمیت این ماجرا را باید در تفاوت این ائتلاف با نمونه‌های مشابه در گذشته دید. برای اولین بارست که ائتلاف در راس، می‌تواند وحدت در بدنه را نیز فراهم سازد. وحدت در بدنه گمشده جریان انقلاب در تمام انتخابات گذشته است. گام بلندی که انتخابات ۹۶ برداشته شد در انتخابات ۹۸ میوه آن چیده می‌شود و می‌توان به یک بدنه اجتماعی یکپارچه و همدل و همراه و البته پرقدرت مباهات کرد.

حقیقت ماجرا اینست که این دستاورد اگر رقم بخورد از اصل پیروزی در انتخابات مهمتر است. وحدت ۹۶ محصول ایثار فردی بود و وحدت ۹۸ می‌تواند محصول ایثار جمعی باشد. وحدت ۹۸ یک ارتقا و رشد معرفتی و بصیرتی در جبهه انقلاب است. مگر قرار است با انتخابات چه چیز رقم بخورد؟ هرمیزان انتظار داریم با پیروزی در انتخابات موثر باشیم، با این وحدت گفتمانی و جریانی می‌توانیم انتظار یک قدرت بلامنازع داشته باشیم. قدرتی که ناشی از وحدت جبهه‌ای است نه ائتلاف سیاسی و ظاهری. ائتلاف ممکن است قدرت‌ساز باشد، باشد یا نباشد؛ اما وحدت، خودش ظهور و بروز قدرت است.

کافیست طرفین به این مهم توجه کنند که پایگاه رای آن‌ها مشترک است و نقار و کینه و اختلاف ممکن است پای صندوق رای، یک گروه را بر دیگری تفوق بخشد، اما یک بدنه اجتماعی و مردمی و انقلابی را تا مدت‌ها دچار انشقاق می‌کند؛ بدنه‌ای که تنها شب انتخابات وارد سیاست نمی‌شود و همه زندگی‌اش را بر اساس فعالیت سیاسی برای انقلاب ترتیب داده است. با این توضیح هزینه اختلاف را جبهه انقلاب اسلامی می‌دهد و از ضرب چکاچک شمشیر‌های جریان انقلاب علیه اهریمن کم می‌کند.

فراتر از ائتلاف ماجرا را ببینیم. این فرصت مهم را قدر بدانیم. امتداد ائتلاف از راس تا بدنه یعنی وحدت. این وحدت معنای حقیقی ولایت است.

توجه کنیم که در نظام اندیشه رهبرانقلاب ولایت منحصر به شخص، ولی نیست. حقیقت ولایت، ولی است و جمع وحدانی و درهم تنیده مومنین. ایندو در کنار همست که قدرت تحقق توحید را روی زمین فراهم می‌سازد و حکومت الله را نصرت می‌دهد. کم نگیریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار