کد خبر: 990174
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در بهبود فضای کسب و کار رتبه ۱۵ کشوری را به خود اختصاص داده است که از لحاظ این شاخص در میانگین کشوری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، هاشم مظفری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بحث کار و اقتصاد ، ورود بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و نیز حمایت از آنها امری اجتناب ناپذیر است و هر کسی که قصد ورود به این عرصه را دارد، ضمن داشتن اطلاعات کافی ، باید از تجربیات متخصصین و کارشناسان این حوزه استفاده نمایند تا دچار مشکل نشود.

وی افزود: روند توسعه استان رو به رشد است اما با این حال، ما با استان هایی که در توسعه اقتصادی پیشروهستند فاصله داریم.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: طبق آمار سال 97، جایگاه استان از لحاظ درآمد سرانه (نسبت جمعیت به تولید ناخالص داخلی) با 69 درصد پایین تر از درآمد سرانه کشور است.

مظفری تصریح کرد: از دلایل درآمد پایین مردم  میتوان به اتکای 35 درصد درآمد مردم استان به کشاورزی سنتی ، تخصیص پایین اعتبارات عمرانی برای ایجاد ویا تکمیل زیرساخت های استان و نیز کمبود واحدهای تولیدی و کارخانجات اشاره کرد.

وی ابراز داشت: وضعیت فعلی شایسته استان اردبیل و با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری و با حمایتی که از سرمایه گذاران در سال های اخیر شاهد آن هستیم ، افقی روشن برای توسعه استان اردبیل در انتظار است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در حوزه عرضه کالاهای تولیدی ، بازاریابی و شناخت بازار هدف و نیز بازارهای بین المللی در راستای پیشرفت و توسعه اقتصادی بسیار مهم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر