کد خبر: 989629
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
بمناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی؛
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان ‌غربی گفت: ۳۳۰ برنامه شاخص و وزین فرهنگی در دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی به مناسبت بزرگداشت دهه فجر اجرا خواهد شد.

امین رستم‌زاده اظهار داشت: از 330 برنامه، ۱۶۰ برنامه در مرکز استان و ۲۲ عنوان در سطح دانشگاه ‌های استان در قالب نشست‌ های بصیرتی، تریبون‌ های آزاد دانشجویی، کرسی آزاداندیشی و معرفت ‌افزایی و برگزاری گفتمان ‌های دانشجویی با هدف تبیین آرا و اندیشه ‌های امام(ره) و سردار شهید قاسم سلیمانی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی و فعالیت‌های معاونت آموزشی طی سال جاری افزود: توسعه فضای آموزشی از ۶ هزار مترمربع به ۱۲ هزار مترمربع، اضافه شدن ۲۵ کلاس آموزشی استاندارد با ظرفیت ۵۰۰ نفر در هر نوبت آموزشی و افتتاح دپارتمان آموزشی تخصصی زبان انگلیسی ویژه کودکان زیر هفت سال در ارومیه از اقدامات انجام شده در توسعه فضای آموزشی است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان ‌غربی با اشاره به اهداف آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: در دوره‌های آموزشی این نهاد سعی می‌شود به صورت هدفمند و خلاقانه ضمن آموزش‌های تخصصی، مفاهیم کار آفرینی، ارزش‌آفرینی سبک زندگی و فکر آفرینی نیز به کودکان، دانش ‌آموزان و حتی دانشجویان ارائه شود.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۶۶۰ فراگیر در گروه آموزشی زبان‌های خارجی و ۷۷۵ نفردر گروه‌های پزشکی، هنر، کامپیوتر، کشاورزی و منابع طبیعی از خدمات آموزشی بهره‌مند شدند، تصریح کرد: ارائه خدمات آموزشی ضمن خدمت به ۲۱ دستگاه اجرایی و بهره‌مندی سه هزار و ۷۵۰ فراگیر از آموزش‌های ضمن خدمت از دیگر خدمات ارائه شده در معاونت اموزشی جهاددانشگاهی استان است.

برگزاری آزمون استخدامی در سال جاری

امین رستم‌زاده با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی از سوی این نهاد اظهار کرد: در سال جاری ۲ آزمون استخدامی آتش‌نشانان استان با شرکت سه هزار و ۸۲ نفر و ششمین آزمون مکاتبه‌ای دهیاران استان با شرکت یک هزار و ۸۳۷ نفر در چهار حوزه انتخابی در استان برگزار شد.

رستم‌زاده در ادامه اظهار کرد: طی سال جاری یک هزار و ۲۱ نفر سرباز دوره‌های مهارت عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی را فرا گرفتند.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های پژوهشی شیمی تجزیه، متابولیت‌های ثانویه، مدیریت کسب و کار و مرکز خدمات تخصصی تجزیه مواد غذایی و شیمیایی در زیرمجموعه معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان افزود: ارائه یک هزار و ۵۰ عنوان خدمت تخصصی، انجام ۱۹۲ آزمون و آنالیز توسط مرکز خدمات تجزیه مواد، آنالیز باقی‌مانده سموم در محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، ارائه راهکار علمی مبتنی بر مطالعات تخصصی جهت کنترل کیفی صنایع، ارائه بیش از ۸۰۰ آزمون و خدمت تخصصی آزمایشگاهی به ۱۲۵ شرکت، صنایع و دستگاه‌ها و مراکز علمی و توانمندسازی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص در حوزه‌های مدیریت و کارآفرینی متناسب با نیاز روز و ارائه خدمات تسهیلگری در مناطق محروم و ارائه مشاوره اقتصادی، حقوقی و کارآفرینی جامعه بخش دیگری از اقدامات ارائه شده از سوی این معاونت است.

چاپ و نشر ۲۳۸ عنوان کتاب تخصصی

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۷ مرکز فرهنگی تخصصی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان از اجرای بیش از ۴۴ رویداد فرهنگی با بهره‌مندی بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ هزار نفر به ساعت خبرداد و اظهار کرد: چاپ و نشر ۲۳۸ عنوان کتاب تخصصی دانشگاهی، اجرای بیش از ۲۲۵ عنوان طرح مطالعاتی و نظرسنجی خویش‌فرمایی و کارفرمایی و برگزاری۱۵۳ اردو در قالب اردوهای طرح ملی ایران مرز پرگهر بخشی از اقدامات این معاونت است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در ۳ فاز در استان افزود: طی فاز اول ۲۱ رشته شغلی شناسای شد که در این راستا ۶ هزار و ۱۰۰ متقاضی اولیه ثبت نام کردند که پس از پالایش چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی اصلی انتخاب شدند.

رستم‌زاده با بیان اینکه سه هزار و ۶۶۰ نفر به ساعت مشاوره رایگان و هفت هزار و ۵۸ نفر به ساعت کارگاه‌های آموزشی و عملی در فاز دوم این طرح دریافت کردند، عنوان کرد: در فاز سوم اجرای این طرح یک هزار و ۶۹۸ نفر به بازار و بنگاه‌های بالادستی متصل شده، همچنین ۲۵ تسهیلگر در رسته‌های مختنلف شناسایی، سه هزار و ۶۳۸ نفر از خدمات هدایت و مشاوره بهره‌مند شده و چهار متقاضی مرحله برندسازی و استانداردسازی را طی کردند.
وی با اشاره به فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی جهاددانشگاهی استان در قالب ۱۷ شرکت دانش بنیان فعال تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون هشت شرکت از شرکت‌های فعال در مرکز رشد استان خروج موفق داشتند و به مرحله بازدهی و استقلال مالی رسیدند.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طراحی و ساخت مدارهای دیجیتال جهت هوشمندسازی آبیاری مزارع و فضای سبز، کشت گلخانه‌ای آناناس و موز، تولید گیاهان زینتی، تولید روغن ازونه و چیپس میوه و تولید پودر سوپر جاذب کشاورزی بخشی از فعالیت‌های شرکتهای مذکور است.

تربیت کارآموخته به جای دانش‌آموخته در مراکز جهاددانشگاهی

وی در بخش دیگیری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه‌ها در توسعه نقش بی‌بدیلی دارند و امروزه باید دانشگاه‌ها به سمت ثروت‌آفرینی حرکت کنند، گفت: هدف مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تربیت کارآموخته به جای دانش‌آموخته است.

رستم‌زاده برگزاری کارگاه‌های تخصصی را حلقه واسط مطالب تئوریک ارائه شده و واقعیت‌های جامعه دانست و بیان کرد: دو هزار و ۷۵۰ نفر به ساعت از کارگاه‌های تخصصی مراکز آموزشی علمی کاربردی استان بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه ۶۳۶ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: تاکنون هشت هزار و ۴۰۰ دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی استان فارغ‌التحصیل شدند.

این استاد دانشگاه از ارتقا رتبه مرکزاستان از ۲۰ به هفت براساس ارزیابی مؤسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی کشور در بین ۴۰ مرکزعلمی کاربردی خبرداد و بیان کرد: ارتقا رتبه مرکز علمی کاربردی استان از سطح سه به سطح دو در بین مراکز علمی کاربردی کشور بر اساس ارزیابی دانشگاه علمی کاربردی کشور از دیگر افتخارات مرکز علمی کاربردی استان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر