کد خبر: 987869
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
عملیات افتخارآفرین سبزپوشان قدرت آفرین، ابهت امریکا در منطقه را فروریخت و این آغازی بر پایان نامشروع در منطقه دنیای اسلام شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: من تردیدی ندارم اگر کارشناسان سیاسی نظامی امریکا حوادث بعد از شهادت سردار سلحشور سلیمانی را می‌توانستند تحلیل کنند، قطعاً به این اقدام دست نمی‌زدند. عملیات افتخارآفرین سبزپوشان قدرت آفرین، ابهت امریکا در منطقه را فروریخت و این آغازی بر پایان نامشروع در منطقه دنیای اسلام شد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این اقدام راه را برای خلق قدرتی دیگر هموار کرد. ستون اصلی سیاست امریکا در منطقه از دیرباز فروریخته بود و هم‌پیمانان امریکا خود را در معرض فروپاشی می‌بینند و ساختار امنیت در منطقه در دستان قدرتمند ملت‌های مسلمان است. ملت عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین و ترکیه، در کنار هم یک جبهه متحد را در برابر زیاده‌خواهی امریکا قرار دادند و مشروعیت حاکمان دست‌نشانده غرب در منطقه فروریخته است. وی ادامه داد: امروز با عملیاتی که رخ داد قدرت نظامی امریکا در منطقه فروریخت. صبر جمعی این قدرت را آفریده است. ابوترابی‌فرد تأکید کرد: ما دغدغه مشکلات ملت‌های جهان زیر چکمه‌های استکبار را داریم. نقش سلیمانی در امنیت اروپا و قاره آسیا بر صاحب‌نظران پوشیده نیست. قدرت نظامی خود را افزایش دهیم، در منطق قرآن قدرت مرز نمی‌شناسد. ملت اسلام باید در عرصه‌های فرهنگی، علمی در مرز قدرت حرکت کند. برتری فناوری نظامی ایران دستاورد کار دانشمندان مجامع دانشگاهی است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ملت باید انتخابی درست و آگاهانه انجام دهند. نمایندگان نیز کار دشواری دارند. برنامه‌ها و اهداف بلند کشور نیاز به عقلانیت، اراده، علم و شجاعت دارد. نگاهی به روند قانونگذاری در مجلس، نیازمند تحول جدی در این زمینه را آشکار می‌سازد. امام جمعه موقت تهران گفت: حدود ۸۰ درصد قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود، اصلاحیه یا استفساریه است. این بدین معنی است که قانون تصویب شده پشتوانه اصولی نداشته و از روشنی برخوردار نیست که این نیازمند به تفسیر بوده و باید مجدداً اصلاح شود. این روش نمی‌تواند ریل تحول و تغییر باشد. ابوترابی فرد افزود: بار‌ها در محافل رسمی، غیررسمی و علمی اعلام شده که قوانین متعارض، مترادف، متداخل، مزاحم، متضاد و موازی زیادی در کشور وجود دارد و با این مدل نمی‌توان قدرتی در تراز جمهوری اسلامی ایجاد کرد. وی بیان کرد: سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب اولاً از عقبه علمی و کارشناسی بالایی برخوردار است، ثانیاً نگاه بلند مدت به مسائل کشور دارد، ثالثاً تضمین‌کننده منافع ملی است، رابعاً راه مدیریت حوزه اجرا و هدایت کشور را در مسیر خلق قدرتی دیگر هموار می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار