کد خبر: 987012
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
برای جلوگیری از خطر سیلاب؛
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ غربی گفت: امسال ۲۴۰ کیلومتر از رودخانه‌ های آذربایجان ‌غربی برای جلوگیری از وقوع سیلاب لایروبی شد.

امیرعباس جعفری با اشاره به وقوع بارندگی‌ های شدید و وقوع سیلاب در برخی نقاط کشور، اظهار داشت: در این راستا تمامی دستگاه‌ های خصوصی، دولتی و نیروهای نظامی به پای کار آمده و در کمتر از ۲۰ روز، ۷۰ کیلومتر از رودخانه‌های نقاط حادثه‌ خیز برای جلوگیری از وقوع سیلاب لایروبی شد.

وی افزود: در ادامه با تاکید استاندار آذربایجان غربی در ۲۴۰ کیلومتر از رودخانه‌ های شهرستان‌ های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از محل اعتبارات ستاد احیا و با تلاش تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادرسانی انجام لایروبی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌ غربی گفت: خوشبختانه با این اقدامات شرکت آب منطقه‌ای، رتبه آذربایجان ‌غربی در میان استان‌های کشور به رتبه برتر رسید و از سوی دیگر خوشبختانه در تمامی شهرستان‌ ها، به موضوع مدیریت سیلاب اشاره شده و خوشبختانه با مدیریت مناسب، ذخیره‌ سازی و رها سازی سدها انجام شده است.

جعفری با اشاره به انجام فعالیت‌های فرهنگی در ۱۰ ماهه امسال برای مقابله با بحران سیلاب با کمک فضای مجازی اظهار کرد: در این مدت با همکاری رسانه‌های مجازی، صدا و سیما، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر، فرهنگ‌سازی مناسبی برای روستاییان انجام شد تا روستاییان در زمان بارش‌ها از مجاورت در بستر رودخانه‌ها جلوگیری کنند و با کمک وام مسکن، در سکونت‌گاه‌های مستحکمی اقامت کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر