کد خبر: 986805
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع ترکیه:
جمهوری اسلامی ایران علاقه‌ای به توسعه تنش ندارد ولی هر اقدام غیرعقلانی و تجاوزکارانه را به شدت پاسخ خواهد داد و امیدواریم با خروج امریکا از منطقه ریشه همه بی‌نظمی‌ها و کشمکش‌ها خشک شود.
سرويس سياسی جوان آنلاين: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌ای به توسعه تنش ندارد ولی هر اقدام غیرعقلانی و تجاوزکارانه را به شدت پاسخ خواهد داد.
به گزارش سپاه نیوز، ژنرال حلوصی آکار وزیر دفاع کشور ترکیه در تماس با سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت سردار سپهبد سلیمانی به دولت، ملت و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی، خواستار همکاری و تلاش مشترک برای جلوگیری از توسعه تنش‌ها در منطقه شد.

وزیر دفاع ترکیه در این تماس تلفنی که پنج‌شنبه صورت پذیرفت با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه بین دو کشور تأکید کرد: متأسفانه به دنبال ترور و شهادت سردار سلیمانی حوادث پی‌درپی و حساسی در منطقه اتفاق افتاد که می‌تواند به شدت نگران‌کننده باشد. وی افزود: از نظر ما حفظ ثبات و آرامش به نفع همه کشور‌های منطقه می‌باشد. ما باید برای حفظ ثبات، همکاری و تلاش مشترک داشته باشیم و اجازه ندهیم تروریست‌ها از فرصت افزایش تنش‌ها سوءاستفاده نمایند. سرلشکر پاسدار محمد باقری نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از پیام تسلیت وزیر دفاع ترکیه گفت: ترور سردار سپهبد سلیمانی توسط امریکا، اقدامی ناجوانمردانه، غیرانسانی، غیراخلاقی و برخلاف همه ضوابط حقوقی و بین‌المللی بود و این اقدام امریکایی‌ها و سایر اقدامات آن‌ها در حمله به مراکز حشد‌الشعبی عراق یا برخی پایگاه‌ها در سوریه، مبدأ دور جدیدی از تنش در منطقه گردید.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها در حالی که خودشان با ترور شهید سلیمانی و همراهانش منطقه را در آستانه یک درگیری گسترده قرار داده بودند، پیام‌هایی برای جلوگیری از افزایش تنش می‌دادند، اما جمهوری اسلامی ایران با عملیات متقابل علیه پایگاه نظامی امریکا در عین‌الاسد اراده قطعی برای دفاع از حقوق خود را نشان داد و ثابت کرد اگر شرارت‌های امریکا ادامه یابد، پاسخ‌های سنگین‌تری دریافت خواهد کرد.
سرلشکر باقری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌ای به توسعه تنش ندارد ولی هر اقدام غیرعقلانی و تجاوزکارانه را به شدت پاسخ خواهد داد و امیدواریم با خروج امریکا از منطقه ریشه همه بی‌نظمی‌ها و کشمکش‌ها خشک شود.

امیرحاتمی: دقت اصابت موشک‌ها به پایگاه «عین‌الاسد» صددرصد بود
به گزارش مهر، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح روز پنج‌شنبه در حاشیه دیدار با دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) با اشاره به انتقام سخت از امریکا، اظهار داشت: به لطف الهی همان جوری که پیش‌بینی شده بود، عمل کردیم.
وی افزود: درصد موفقیت شلیک موشک‌ها کاملاً همان طوری بود که تعیین شده بود و دقت اصابت موشک‌ها به پایگاه عین‌الاسد هم صددرصد بود. در واقع همان اهدافی که با دقت انتخاب شده بود، مورد اصابت قرار گرفت.
امیرحاتمی گفت: با این اقدام این پیام به دشمن منتقل شد که ما به چیزی که می‌گوییم، عمل می‌کنیم و توان و اراده عمل به گفته‌هایمان را داریم و آرزو می‌کنیم که مجدداً جمهوری اسلامی را آزمون نکنند، چراکه پاسخ سختی می‌گیرند.

آماده پاسخ مقتدرانه به هر ماجراجویی هستیم
همچنین امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در تماس تلفنی وزیر دفاع ترکیه اقدام امریکا در ترور شبانه و بزدلانه سردار سپهبد قاسم سلیمانی را مصداق واقعی تروریسم دولتی دانست و گفت: امریکایی‌ها بار دیگر چهره جنایتکار خود را به جهانیان نشان دادند و ماهیت تروریستی خود را به همگان اثبات کردند. وی با اشاره به اشتباه محاسباتی و راهبردی ترامپ در پی این اقدام وحشیانه، تأکید کرد: قطعاً شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و یارانش نقطه پایان مقاومت نخواهد بود و موجب جاری شدن خون تازه در کالبد محور مقاومت خواهد شد.
وزیر دفاع افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده پاسخگویی مقتدرانه به هر ماجرایی هستند و ما در دفاع از خود در اقدامی محدود و با استفاده از توان موشکی بومی پایگاه نظامی امریکا را مورد هدف قرار دادیم.
امیر حاتمی خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها پس از این اقدام فهمیدند که اگر مجدداً حماقت کنند با پاسخ شدیدتری روبه‌رو خواهند شد. وی تصریح کرد: از تمام کشور‌های مستقل دنیا و از جمله کشور‌های دولت در منطقه انتظار داریم این اقدام تروریستی امریکایی‌ها را به شدت محکوم کنند.

ژنرال «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز در تماس تلفنی با وزیر دفاع ایران با تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی به ملت و دولت ایران گفت: ایجاد تنش و بی‌ثباتی در منطقه به نفع هیچ‌یک از کشور‌های منطقه نیست و ما همواره خواهان استقرار امنیت پایدار در منطقه هستیم.
وزیر دفاع ترکیه گفت: همواره خواستار تداوم و استمرار تعاملات دو کشور ایران و ترکیه در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار