کد خبر: 986715
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
درحالی که آمریکا پس از ترور سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش ٬ایران را در صورت پاسخ به این جنایت واشنگتن٬ تهدید به ضربه‌های سنگین می‌کرد٬ پس از سیلی ایران به آن در عین الاسد٬ عقب نشست.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: جنایت آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس٬ منجر به ایجاد یک صحنه نبرد میان ایران و آمریکا شد که طی آن٬ ایران با موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق معادلات درگیری‌های منطقه را کاملا بر خلاف تصورات و منافع ایالات متحده برهم زد.

در سطح میدانی پس از تشدید اوضاع عراق ضد آمریکا که در پی جنایت ایالات متحده در حمله به مواضع حشد شعبی در منطقه مرزی القائم حاصل شد و حمله مردم به سمت سفارتخانه واشنگتن در بغداد٬ ترامپ با ادعای این که ایران مسئول این رفتار ضد آمریکایی مردم عراق است٬ ایران را تهدید کرد. اما چند ساعت پس از ارتکاب جنایت ترور سردار سلیمانی در حساب توییتری خود نوشت: «ایران هیچگاه جنگی را نبرده؛ اما در هیچ مذاکره‌ای هم نباخته است»!

وی با حالتی که حاکی از ترس و نگرانی بود با انتشار پرچم آمریکا در سخنانی که از تفریحگاه خود در فلوریدا بیان می‌کرد٬ مدعی شد که ترور سردار سلیمانی با هدف جنگ انجام نشده و دولت آمریکا به دنبال تغییر نظام ایران نیست!

در مقابل٬ مواضع رهبران ایران در سطوح مختلف نظامی و امنیتی و مذهبی حاکی از یک انتقام قطعی بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به انتقام سخت و دردناک و پایان دادن به حضور آمریکا در منطقه وعده دادند.

ایران در اولین گام خود برای انتقام از تروریست‌های آمریکایی٬ با آتش پاسخ داد و مواضع واشنگتن در پایگاه عین‌الاسد را موشک‌باران کرد و در سایه موج وحشت از تبدیل منطقه به یک کوره سوزان٬ ویرانه‌های آن پیش از دیگران بر ایستگاه‌های آمریکایی ظاهر شد.

دلایل عقب‌نشینی آمریکا از تهدیدهایش پس از پاسخ موشکی ایران

در این میان امارات و کشور‌های حاشیه خلیج فارس بیشتر از همه از احتمال تشدید اوضاع نظامی در منطقه هراس داشتند. این سیلی ایران شکست فاجعه باری برای نظامیان آمریکایی رقم زد؛ جایی که صد‌ها نفر از این نیرو‌ها در مخفی گاه‌هایشان پنهان شده و منتظر پایان یافتن حملات موشک‌هایی بودند که با دقت به اهداف اصابت می‌کردند.

دلایل عقب‌نشینی آمریکا از تهدیدهایش پس از پاسخ موشکی ایران

این پاسخ ایران همچنین به خودی خود٬ ترس فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی را در جدول محاسباتشان در هرگونه درگیری احتمالی با حزب‌الله چند برابر کرد. این اقدام ایران همچنین بر قدرت بازدارندگی آن در سطح اتخاذ مواضع و اجرا و هدف‌گیری‌های دقیق تاکید و ثابت کرد که پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل در تیررس موشک‌های ایران از هر نقطه‌ای است.

دلایل عقب‌نشینی آمریکا از تهدیدهایش پس از پاسخ موشکی ایران

در صحنه سیاسی٬ عملیات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در خاک عراق٬ قواعد بازی را کاملا تغییر داد؛ اما این تغییر طبق تصورات آمریکا که از زبان مارک اسپر وزیر دفاع آن بیان شد نبود. ایران در سیلی زدن به آمریکا تعلل نکرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند که این فقط یک سیلی و پاسخ اول بود و ایران برای هرگونه دفاع از خود و هم‌پیمانانش در برابر هرگونه تجاوز آمریکا آماده است.

دلایل عقب‌نشینی آمریکا از تهدیدهایش پس از پاسخ موشکی ایران

شاید عقب‌نشینی آمریکا از پاسخ دادن به سیلی ایران٬ اولین نشانه‌های تسلط ایران بر استکبار و گستاخی آمریکا بود که اولین نتیجه آن شکستن خطوط قرمزی است که آمریکایی‌ها مدت هاست در برابر مخالفان و متحدانشان ترسیم کرده‌اند.

تحلیلگران معتقدند که مواضع اغراق‌آمیز و آتشین ترامپ در تهدید ایران به حملات جدی پس از جنایت ترور سردار سلیمانی٬ تنها یک گام پیشگیرانه با توهم ایجاد رعب و نگرانی در میان رهبران ایرانی از یک سو٬ و ایجاد ترس در میان حاکمان کشور‌های عربی از سوی دیگر برای فشار دیپلماتیک بر تهران و جلوگیری از پاسخ ایران به این جنایت بود.

دلایل عقب‌نشینی آمریکا از تهدیدهایش پس از پاسخ موشکی ایران

اما همه محاسبات آمریکا برعکس شد و ایران با پاسخ خود٬ وحشت واضحی در محافل آمریکا به وجود آورد. پس از آن ترامپ همراه با فرماندهان نظامی و امنیتی خود با توجیه این ادعا که هیچ نیروی آمریکایی در حملات موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده است٬ موضع عقب نشینی در پیش گرفتند.

دلایل عقب‌نشینی آمریکا از تهدیدهایش پس از پاسخ موشکی ایران

در اینجا لازم به ذکر است که واشنگتن با حمله به عراق در ۲۰۰۳ و مستقرکردن نظامیان خود بر خاک آن در کنار استقرار نیروهایش در سایر کشور‌های حاشیه خلیج فارس٬ یک واقعیت ژئوپلیتکی برای خود در قلب منطقه عربی به وجود آورد؛ بنابراین غیرمنطقی است که آمریکا به راحتی تغییر این واقعیت را بپذیرد و به همین دلیل در تلاش برای ابقای حضور خود در منطقه است. اما نکته و هدف اصلی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پس از ترور سردار سلیمانی بر آن تاکید کرده٬ اول اخراج آمریکایی‌ها ازعراق و بعد از آن از کل منطقه است.

دلایل عقب‌نشینی آمریکا از تهدیدهایش پس از پاسخ موشکی ایران

این هدف به خودی خود یک دستور کار پیشرفته برای نیرو‌های مقاومت مشخص کرده که برای اجرای آن با جدیت تلاش خواهند کرد و طبق گفته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله٬ این هدف یک عملیات واحد نیست بلکه یک مسیر طولانی است.

یکی از مهم‌نرین نتایج پاسخ ایران به آمریکا٬ شکست قدرت و استکبار آمریکا بود که موجب شد تا مقامات کاخ سفید در محاسبات خود درباره معیار‌های معادله سیاسی در منطقه بر واقعیت میدان نظامی تجدید نظر کرده و ترامپ و ارکان فرماندهی آمریکا از پاسخ دادن به سیلی ایران خود داری کنند.

دلایل عقب‌نشینی آمریکا از تهدیدهایش پس از پاسخ موشکی ایران

حمله موشکی ایران به عین الاسد٬ خط قرمز‌های آمریکا را شکست و ابهت واشنگتن را در ابعاد سیاسی و نظامی و امنیتی آن نه تنها در برابر ایران که در برابر هر کشور دیگری نابود کرد. بعد از این دیگر مانع روانی برای هریک از طرف‌هایی که درصدد ضربه زدن به آمریکا هستند وجود ندارد و این امر در هر زمان و مکانی ممکن است.

همچنین نظامیان آمریکایی مستقر در کشور‌های منطقه٬ شخصیت خود را به عنوان عناصر بازدارنده و قدرتمند از دست داده و امروز به عنوان گروگان‌هایی توصیف می‌شوند که هر لحظه در معرض تهدید قرار دارند.

این حالت٬ مطابق با سیاستی است که حزب‌الله در مقابله با رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و درواقع یک ابتکار عمل در دست مقاومت اسلامی است که هرگونه حضور صهیونیست‌ها در مرز لبنان و فلسطین٬ هدف موشک‌های مقاومت خواهد بود.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
امریکایی خوب میدونند بردن یعنی جنگ نکردن و لذا باید با آنها جنگید تا همه دنیا بدانند که امریکایی ها ضعیف ترین سربازان را دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
الزاما ضعیقترین نه
اما حتما ترسوترین سربازان و فرماندهان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار