کد خبر: 986061
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
همزمان با ایام فاطمیه:
دبیر اجرایی کنگره ملی شعر فاطمی گفت: با برگزاری کنگره ملی شعر فاطمی مودت میان جامعه حسینی و فضای هیات‌ها محکم‌تر می‌شود.

اکبر ابو‌الفتحی در خصوص برگزاری سومین کنگره ملی شعر فاطمی اظهار کرد: سومین کنگره ملی شعر فاطمی روز چهارشنبه بیست و پنجم دی ماه ساعت ۸:۳۰ شب در حسینیه اعظم علی بن موسی الرضا با مشارکت هیات جوانان بنی هاشم، شهرداری ارومیه و دیگر ارگان‌ها و با حضور اساتید برجسته کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دومین دوره کنگره با حضور 20شاعر آیینی مطرح برگزار شده و امسال نیز سومین دوره کنگره ملی شعر فاطمی با حضور ۱۱ شاعر برگزار می شود.

دبیر اجرایی سومین کنگره ملی شعر فاطمی افزود: با توجه به حضور اساتید و شعرای مطرح آیینی سرایان سراسر کشور در این کنگره، استعدادها و توانمندی‌های جوانان آیینی سرای ارومیه کشف شده و عرصه برای حضور در کنگره‌های دیگر برای شاعران جوان و آیینی سرا محیا می‌شود.

ابوالفتحی اضافه کرد: کنگره ملی شعر فاطمی اولین کنگره ملی حوزه شعر آیینی در کشور است که در قالب هیات‌های مذهبی برگزار می‌‌شود.

وی افزود: علاوه بر شعرخوانی، مدح و ثنای حضرت فاطمه زهرا(س) در این کنگره، اشعاری حماسی و انقلابی نیز سروده خواهد شد.

ابوالفتحی ادامه داد: تقدیر از حاج فیروز زیرک، افتخار مدح مرثیه آذربایجان و پیر غلام ابا عبدالله از جمله محورهای برگزاری این کنگره است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال پرشکوه مردم از کنگره ملی شعر فاطمی در طی دو دوره گذشته که در مسجد جنرال ارومیه برگزار می‌شد ، امسال برای بهره گیری بیشتر مردم و جامعه حسینی از این برنامه ها، کنگره در حسینیه اعظم علی بن موسی الرضا واقع در خیابان محراب ارومیه برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر