کد خبر: 985803
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
ایران ۳ - ۲ کره چنوبی
تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات انتخابی المپیک در گروه مردان قاره آسیا موفق شد تا با شکست کروه جنوبی به فینال این دوره از رقابت‌ها صعود کند و تنها یک گام دیگر تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو فاصله داشته باشد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری: این رقابت که از ساعت  ۱۱/۳۰ به وقت تهران برگزار شد در یک رقابت نزدیک و نفس گیر شاگردان کولاکوویچ توانستند ۳ بر ۲ حریف خود را مغلوب کند تا فردا در دیدار فینال جواز حضور در المپیک را کسب کنند.
در این بازی ایگور کولاکوویچ در این بازی سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، پوریا فیاضی و علی شفیعی را راهی زمین کرد.
 
یک پیروزی تا المپیک 2020

ست نخست
در ست اول کره با ارائه یک بازی هماهنگ توانست وقف فنی را از آن خود کند و ۸ بر ۷ از حریف خود پیش بیفتد. در ادامه این روند برتری ادامه داشت و با عملکرد خوبشان در روی تور توانستند ۱۴ بر ۱۰ از ایران پیش بیفتند. روند برتری ادامه تا تا اینکه تایم استراحت دوم هم ۱۶ بر ۱۰ به سود کره شد. در این ست مشخص بود که بازیکنان ما اسیر بازی سرعتی کره ای‌ها شدند، اما تجربه خوب بچه‌ها و دفاع بی نقص باعث شد تا فاصله اختلافات کمتر شود و نتیجه ۲۳ بر ۲۲ به سود کره باشد، اما در نهایت این کره بود که ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود خود خاتمه داد.

* ست دوم
در ست دوم هر چند ایران موفق شد امتیاز نخست را کسب کند، اما بازهم این کره بود که توسط سرویس‌های پرشی بازیکنانش ۸بر ۷ وقت فنی دست یابد. در ادامه روند برتری شاگردان کولاکوویچ ادامه یافت و نتیجه به ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران شد. در این لحظات دفاع عالی روی تور توسط موسوی و شفیعی باعث شد تا ایران به عدد ۲۰ برسد. روند برتری ایران با ورود یلی ادامه یافت و در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شود تا دو تیم در ست شماری برابر یک شوند.

* ست سوم
در ست سوم با درخشش شفیعی نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۷ به سود ایران همراه شد. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۸ به سود ایران همراه شد. ست سوم نیز با برتری ۲۵ بر ۱۸ ایران به پایان رسید.

* ست چهارم
بر خلاف دو ست قبلی، ایران در این ست شروع خوبی نداشت. بازی سرعتی کره‌ای‌ها مدافعان ما را اذیت می‌کرد. با ورود شریفی، یلی و مجرد ورق به سود ایران برگشت و بازی در امتیاز ۱۸ برابر شد، با دفاع مجرد نیز امتیاز برتری ۱۹ برای ایران ثبت شد. اما سرویس عالی کره باعث شد تا یک امتیاز از ایران پیش بیفتند و در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۲۲ به سود کره همراه شد.

* ست پنجم
در ست آخر که فینالیست مشخص می‌شد و بسیار ست حساس و سرنوشت سازی بود ایران از همان ابتدا دو امتیاز پیش افتاد. نخستین تایم استراحت فنی نیز با برتری ۸ بر ۵ ایران همراه شد این روند برتری ادامه یافت تا در نهایت شاگردان کولاکوویچ با همان دو اختلاف امتیاز توانستند ۱۵ بر ۱۳ کره جنوبی را شکست دهند و تنها یگ پیروزی تا حضور درالمپیک را داشته باشند.

در پایان این مسابقه علی شفیعی، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران با کسب ۱۷ امتیاز توانست عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران را به خود اختصاص دهد. پس از وی هم سید محمد موسوی موفق به کسب ۱۶ امتیاز برای ایران شد.
به این ترتیب تیم ملی ایران ۵۱ امتیاز از آبشار، ۱۷ امتیاز از دفاع روی تور و ۶ امتیاز سرویس را به دست آورد. ۳۵ امتیاز ایران نیز با خطا‌ها و اشتباهات بازیکنان کره کسب شد.
در سوی دیگر نیز تیم ملی کره ۶۵ امتیاز از آبشار، ۷ امتیاز از دفاع روی تور و ۶ امتیاز سرویس به دست آورد. ۲۴ امتیاز این تیم نیز با خطا‌ها و اشتباهات بازیکنان ایران به دست آمد.
طبق آمار اعلام شده، "کوآنگ‌این جئون" با کسب ۲۵ و "چول‌وو پارک" با کسب ۲۲ امتیاز برای کره‌جنوبی، امتیاز آورترین بازیکنان این دیدار حساس شدند.
تیم ملی فردا در فینال رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف برنده دیدار چین و قطر خواهد رفت. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار