کد خبر: 985710
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰
چین سومین قربانی والیبال ایران در راه المپیک
جیانگمن چین عصر پنج‌شنبه مهیای برپایی جشن صدرنشینی بود، اما شاگردان کولاکوویچ با کسب سومین برد پیاپی، آن هم در روزی که شهرام محمودی بعد از چند سال به ترکیب تیم ملی بازگشت به عنوان صدرنشین گروه A مقتدرانه به نیمه‌نهایی مسابقات انتخابی المپیک راه یافتند و حالا در پی راه یافتن به جمع چهار تیم، والیبال ایران تنها دو گام با توکیو ۲۰۲۰ و حضور دوباره در المپیک فاصله دارد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: چین هم به‌رغم هزینه‌های زیادی که کرده بود برابر یاران کولاکوویچ حرفی برای گفتن نداشت و ملی‌پوشان والیبال ایران میزبان بازی‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا را نیز با نتیجه ۳ بر صفر از سد راه برداشتند تا مقتدرانه راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شوند. این جدی‌ترین محک والیبال ایران طی سه، چهار سال اخیر است. اگرچه به‌زعم بسیاری انتخابی المپیک از نظر کیفی پایین‌تر از رقابت‌های لیگ جهانی است، اما بدون تردید حساسیت این بازی‌ها که می‌تواند آخرین فرصت تیم‌های آسیایی برای کسب جواز حضور در المپیک باشد بیش از مسابقاتی است که پیش از این پشت سر گذاشته شده و این را تلاش، خرج هنگفت و برنامه‌های تدارکاتی فشرده تیم‌هایی، چون چین، استرالیا و کره‌جنوبی به خوبی ثابت می‌کند.

با وجود فاصله مشخصی که والیبال ایران با تیم‌های آسیایی دارد، اما عدم برپایی اردوی تدارکاتی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود، خصوصاً که تیم‌های حاضر در انتخابی تدارکات خوبی دیده بودند و علاوه بر اردو‌های تدارکاتی، بازی‌های دوستانه بابرنامه‌ای را هم پشت سر گذاشته بودند تا با آمادگی کامل قدم به این رقابت‌ها بگذارند. شاید به همین دلیل هم بود که کولاکوویچ در دو بازی اول از ترکیب‌های مختلف استفاده کرد تا به گفته بهروز عطایی هم برآیند کیفی بازیکنان دستش بیاید و هم به ترکیب خوبی برای بازی نیمه‌نهایی و فینال دست یابد و حریفان ایران را نیز در دو مرحله آخر سردرگم کند.

ملی‌پوشان والیبال ایران بعد از کسب سه پیروزی یکسان برابر چین‌تایپه، قزاقستان و چین ساعت ۱۱:۳۰ امروز در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها به مصاف کره‌جنوبی می‌روند. تیمی که کار خود را با شکست ۳ بر ۲ مقابل استرالیا آغاز کرد، اما در ادامه با برتری ۳ بر صفر مقابل هند و پیروزی ۳ بر ۲ برابر قطر توانست به عنوان تیم دوم گروه B به نیمه‌نهایی راه یابد و حالا برای رسیدن به فینال با سدی، چون ایران مواجه است. سدی سهمگین که خیالی برای باخت ندارد و با هدف کسب جواز حضور در المپیک قدم به این رقابت‌ها گذاشته است و در سه بازی مرحله گروهی نیز نشان داده به‌رغم آنکه تدارکاتی در حد دیگر حریفان خود نداشته، اما همچنان از لحاظ کیفی یک سر و گردن از تیم‌های آسیایی بالاتر است.

بلندقامتان ایران که در مسیر کسب سهمیه المپیک حتی به چین میزبان نیز رحم نکردند برای ادامه این مسیر باید کره‌جنوبی را هم از سد راه بردارد. تیمی که به گفته معروف، کاپیتان ایران حریق قدری در مسیر المپیک است: «بازی خوبی برابر چین داشتیم. هر دو از حضور در نیمه‌نهایی مطمئن بودیم و همین باعث شد تا بازی خوبی رقم بخورد. حالا، اما باید همه حواسمان به حریف بعدی باشد. شهریورماه سال جاری بازی سختی با کره در قهرمانی آسیا در تهران داشتیم و اینجا در نیمه‌نهایی انتخابی المپیک نیز انتظار بازی سختی برابر این تیم داریم. بازی با کره بسیار مهم است، اما فرصت خوبی برای ریکاوری و فکر کردن به این تیم داریم و باید پیروز شویم. هدف ما کسب سهمیه المپیک است و جز این به چیزی فکر نمی‌کنیم، به همین دلیل با تمام قوا برابر کره بازی می‌کنیم، چراکه چیزی برای از دست دادن نداریم.»

کولاکوویچ هم که از عملکرد شاگردانش در سه بازی نخست رضایت کامل دارد از بازی با کره‌جنوبی به عنوان دیداری سخت، مهم و فوق‌العاده حساس یاد می‌کند: «حریف بزرگی در نیمه‌نهایی پیش‌رو داریم. بازی برای هر دو تیم سخت است. هر دو با هدف صعود به فینال راهی میدان می‌شویم. همین چند ماه قبل در مسابقات قهرمانی آسیا نیز بازی سختی برابر کره داشتیم و حالا یک‌بار دیگر باید به مصاف این تیم برویم، آن هم در نیمه‌نهایی انتخابی المپیک. با وجود تمام سختی‌ها، اما هدفی که داریم باید ما را برای گذشتن از سد این تیم یاری کند. با وجود این نباید حریف را دست‌کم گرفت. کره در سه بازی گذشته خود عملکرد خوبی داشته و جنگنده ظاهر شده و بدون تردید روز سختی را برای ما رقم خواهد شد، اما در نهایت ما باید برنده این نبرد باشیم و جز این به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم.»

در روزی که والیبال ایران سومین برد پیاپی خود را جشن گرفت و به عنوان تیم نخست گروه راهی نیمه‌نهایی شد، استرالیا یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه به‌رغم برتری ۳ بر یک در دیدار آخر برابر هند از صعود به جمع چهار تیم برتر بازماند و قطر به عنوان شگفتی‌ساز این رقابت‌ها با عنوان صدرنشینی راهی نیمه‌نهایی شد تا در این مرحله به مصاف چین برود و کره تیم دوم گروه B نیز حریف ایران شد. با این ترکیب در نیمه‌نهایی، چین و ایران در صورت برتری در این مرحله در فینال بار دیگر مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار