کد خبر: 985400
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
پس از تغییرات پی در پی در سازمان ورزش شهرداری تهران اسفندماه ۹۷ بود که مجبد رباطی به عنوان سرپرست این سازمان بزرگ و تاثیر گذار در حوزه ورزش شهروندی انتخایب شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : رباطی خودش ازورزشکاران و قهرمانان رشته‌های ورزشی رزم است و آشنایی کامل با حوزه ورزش شهروندی دارد برای همین است که در مدت کوتاه حضورش در این سازمان بزرگ توانسته نظم و نظامی خاص به سلامت و نشاط کلان شهری مثل تهران بدهد. استفاده از نیرو‌های کاربلد و ورزشی و مدیرانی که در عمل توانسته اند خود را به عنوان افرادی موثر معرفی کنند و ارتباط با همه نهاد‌ها و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در کنار توسعه فرهنگ ورزش شهر نشینی از فاکتور‌های مثبت فعالیت‌ها و برنامه‌های مجید رباطی است.
وی در ارتباط با توسعه ورزش در بین مردم شهر تهران می‌گوید: ورزش را باید به گونه ایی توسعه دهیم و برای مردم به گونه‌ای جا بیاندازیم که نیاز نباشد هر روز در محلات و پارک‌ها همایش برگزار کنیم و دعوت کنیم که مردم بیایند ورزش کنند.
اینگونه همایش‌های هزینه بر و البته کم تاثیر نتوانسته فرهنگ ورزش را بین مردم نهادینه کند، اما وقتی ما فضا را برای ورزش و تندرستی مردم آماده کنیم این خود مردم هستند که خود جوش به سمت ورزش‌های سلامت محور و همگانی روی می‌آورند.
رباطی اضافه کرد: الان در تمامی مناطق و محلات تهران در پارک‌ها و فضا‌های عمومی ابزار و امکانات ورزشی توسط سازمان ورزش شهرداری تهران فراهم شده و مردم هم می‌دانند که هر لحظه که اراده کنند با کوتاه‌ترین مسافت می‌توانند به ایستگاه‌های ورزشی برسند.
سرپرست سازمان ورزش شهرداری در ارتباط با مسابقات ورزشی هم می‌گوید: الته برای رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان زیر ۱۴ سال مسابقات فوتبال محلات را همه ساله با نظم و ترتیبی خاص برگزار می‌کنیم و کار به اینگونه است که ابتدا مسابقات در محلات و سپس در مناطق شهرداری برگزار می‌شود و منتخبین هر منطقه به مرحله پایانی مسابقات مناطق راه پیدا می‌کنند که بالغ بر ۵۰۰ تیم می‌شوند. ما ۴۲۸ مجموعه ورزشی در سطح شهر تهران داریم و تعدادی از آن‌ها به شکل BOT در اختیار خود مردم قرار دارد و ۴۲۴ زمین فوتبال در ابعاد مختلف هم در محلات تهران داریم و این زمین‌ها در اختیار مناطق و شورایاری‌ها و خانه‌های محلات قرار دارد و بخوبی هم از آن بهره می‌برند.
رباطی به فرهنگ سازی ورزش شهروندی از طریق برگزاری المپیاد‌های سالانه اشاره کرد و گفت: این المپیاد‌ها ریشه در دل محلات و خانواده‌ها باز کرده و هدف اصلی آن سوق دادن خانواده‌ها به ورزش است و است. این را هم عرض کنم که تا خود مردم به اهمیت ورزش به عنوان عاملی مهم و رایگان و سهل الوصول جهت سلامتی خود پی نبرند نمی‌توان با هیچ نیرویی آن را بین مردم توسعه داد و رسالت ما در سازمان ورزش شهرداری همین فرهنگ سازی از طریق ایجاد بستر‌های مناسب است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار