کد خبر: 985391
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
ایران ۳ - قزاقستان ۰
تیم ملی والیبال ایران در دومین روز مسابقات انتخابی المپیک توکیو که در چین برگزار می‌شود، مقابل قزاقستان صف آرایی کرد و با پیروزی ۳ بر صفر برابر این تیم در آستانه صعود به مرحله بعد قرار گرفت.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: تیم ملی والیبال کشورمان در حالی توانستند قزاقستان را شکست دهند که کولاکوویچ در این بازی با ترکیب جوان خود پا به میدان گذاشته بود. ملی پوشان ایران در روز نخست مسابقات تیم ملی چین تایپه را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دادند.
 
دومین برد والیبال در انتخابی المپیک
با تصمیم ایگور کولاکوویچ، ایران با تغییر اساسی در ترکیب خود متشکل از علی‌اصغر مجرد، جواد کریمی، محمدرضا موذن (لیبرو)، پوریا یلی، مجتبی میرزاجانپور و مرتضی شریفی بازی را آغاز کرد و در سوی دیگر، تیم ملی قزاقستان با ترکیب تلیولیم، ووننکو، بایبکوف (لیبرو)، میروننکو، میچشنکو، یوستینوف و فوکنکو به مصاف حریف خود رفت.

 ست اول
در ست اول تیم قراقستان برتری نسبی نسبت به ایران داشت و در وقت فنی ۸ بر ۶ پیش افتاد. در ادامه سرویس‌های قدرتی شریفی توانست ایران را پیش اندازد. در ست اول عملکرد خوب بچه‌ها در روی تور باعث شد ات تا ۱۶ بر ۱۱ ایران پیش بیفتد.
با شروع مجدد بازی، قزاق‌ها با درخشش بازیکنش در خط سرویس سه امتیاز حساس را کسب کردو توانست اختلاف امتیاز را کمتر کند و در نهایت ۱۷ بر ۱۶ از ایران پیش افتاد. هر چند در این بازی ایران با ترکیب جوان خود به میدان آمده بود، اما عدم هماهنگی در بین تیم ایران بسیار مشهود بود. در ادامه دو تیم بازی پایا پایی را از خود به نمایش گذاشتند تا نهایتا ایران با درخشش دوباره شریفی، ۲۶ – ۲۸ پیروز این ست شود.

ست دوم
در ست دوم بازهم شریفی بود که توانست برتری نسبی را برای ایران به همراه بیاورد. سرویس‌های قدرتی این بازیکن امان تیم قزاق را بریده بود. دفاع عالی روی تور شاگردان کولاکوویچ هم مزید بر علت شد تا وقت فنی به نفع ایران باشد. در ادامه با درخشش مجرد و سرویس‌های پرشی موجی شفیعی ایران اختلاف را به ۵ پوئن افزایش داد تا قزاق‌ها در امتیاز ۹ – ۱۴ وقت استراحت بگیرند. در ادامه هر چند این وقت فنی بی فایده بود و در نهایت این ست نیز با برتری ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران خاتمه یافت.

ست سوم
در ست سوم که بازهم مثل ست اول قزاق‌ها بازیرا بهتر شروع کردن و حتی تا امیاز ۵ هم پیش بودند، اما دریافت‌های انتهای زمین و دفاع روی تور بچه‌ها باعث شد تا استراحت وقت فنی ۸ بر ۵ برایایران همراه شود.
در ادامه برتری شاگردان کولاکوویچ همچنان ادامه داشت و عملا قزاق‌ها حرفی برای گفتن نداشت تا دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ با برتری برای ایران همراه شود. بعد از استراحت وقت فنی بچه‌ها که با انگیزه بیشتری کار را دنبال می‌کردند در نهایت توانستند این ست را هم با پیروزی به پایان رسید.
در این بازی مرتضی شریفی در این بازی با کسب ۱۸ عنوان امتیاز آورترین بازیکن دیدار ایران و قزاقستان را کسب کرد. تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار این مرحله و برای قطعی کردن صعودش به جمع چهار تیم برتر این مسابقات، ساعت ۱۵:۳۰ فردا برابر چین قرار خواهد گرفت.
 

معروف: باید چین را شکست دهیم

 سعید معروف در نشست خبری بعد از پیروزی سه بر صفر ایران مقابل قزاقستان، افزود: امروز قزاقستان در ست اول امتیاز به امتیاز جنگید و با ایران پیش آمد. در ست‌های دوم و سوم ایران نمایش عالی داشت و موفق به شکست حریف خود شد.

وی با بیان این‌که تیم ایران مقابل قزاقستان نمایش عالی داشت، گفت: بازیکنان در سرویس خیلی خوب بودند و این بازی را با موفقیت پشت سر گذاشتند و باید آماده شویم برای بازی فردا مقابل چین.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران درباره شگفتی قطر و پیروزی این تیم برابر استرالیا گفت: ما فعلا درباره نتایج گروه دیگر فکر نمی کنیم، فردا باید بدون هیچ شگفتی چین را شکست دهیم.

وی تصریح کرد: نتایج دیگر بازی‌ها برای ایران فرقی نمی‌کند. نتیجه بازی با چین برای ایران در مراحل نیمه نهایی و نهایی مسابقات مهم و تعیین کننده است.

معروف با تاکید بر این‌که برای مسابقه با چین آماده‌ایم، ادامه داد: در چند سال گذشته همیشه با چین بازی کردیم و همیشه هم بازی سختی داشتیم. در حال حاضر خیلی احساس آمادگی و قدرت داریم و به پیروزی مقابل چین امیدوارم.

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار