کد خبر: 985364
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان گفت: امسال تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار راس دام سبک در یک نوبت و بیش از 150 هزار راس دام سنگین در دو نوبت علیه بیماری تب‌برفکی واکسینه شده‌اند.

فرزاد رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: هر سال در استان کردستان طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب‌برفکی را سه نوبت در جمعیت دام سنگین و دو نوبت در جمعیت دام سبک انجام می‌دهیم.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان افزود: طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب‌برفکی در دام سنگین در سه نوبت با فاصله چهار ماهه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: نوبت اول طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب‌برفکی در دام سنگین در اواخر بهار تا اوایل تابستان، نوبت دوم از اواخر تابستان تا اوایل پاییز و نوبت سوم در بهمن و اسفند هر سال اجرا می‌شود اما این طرح در جمعیت دام سبک استان در دو نوبت اواخر بهار و و اواسط زمستان انجام می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کردستان خاطرنشان کرد: تا امروز دو مرحله واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام سنگین و یک نوبت در جمعیت دام سبک استان کردستان اجرا شده است.

رحمانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار راس دام سبک در یک نوبت و بیش از 150 هزار راس دام سنگین در دو نوبت علیه بیماری تب‌برفکی واکسینه شده‌اند.

وی تصریح کرد: واکسن این طرح از محل اعتبارات خود اداره دامپزشکی تامین و خریداری شده و به صورت کاملا رایگان در سطح استان واکسیناسیون انجام می‌شود.

رحمانی عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به اقداماتی که در سطح استان انجام شده است هیچگونه تلفاتی ناشی از بیماری تب‌برفکی در کردستان گزارش نشده است و وضعیت استان کردستان از نظر بیماری تب برفکی وضعیت پایداری است ولی نگرانی ما ورود دام‌های بیمار و با سابقه بهداشتی نامشخص از استا‌ن‌هایی است که درگیر بیماری هستند.

وی گفت: از تمام دامداران و چوب‌داران استان درخواست می‌کنیم فقط در صورتی اقدام به خرید و ورود دام به استان کنند که سلامت آن تایید شده باشد و دارای گواهی بهداشتی دامپزشکی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر