کد خبر: 985203
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
مراسم گرامیداشت درگذشت جهان پهلوان تختی در ابن بابویه شهرری در میان استقبال مردم شهرری برگزار شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین وحید صابری : در این مراسم که پنجاه و دومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی در مصلای بابویه برگزار شد سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، حمید سوریان دارنده ۷ طلای جهان و المپیک و نایب رئیس فدراسیون کشتی ،حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی ، شروین اسبقیان مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، علی اکبر حیدری دارنده برنز المپیک و از همدوره‌های تختی، محمدرضا طالقانی ، فرماندار ری، شهردار منطقه ۲۰،  قهرمانان و ورزشکاران و همچنین رییس فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای حضور داشتند.
 
 
صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: تختی نیم قرن پیش هدف خودش را عبور از آدمیت اعلام کرد. پیام تختی به نسل جوان این است که اگر قرار است پایدار باشید باید راه و روش و سیره تختی را دنبال کنید. انسان‌هایی که مرام پهلوانی را انتخاب کردند، ماندگار شدند. امروز تمامی خاطرات و یادداشت های تختی با  یک فرهنگ و یک جریان ساری مواجه هستیم و قرار است این مجموعه به زودی منتشر شود. مرحوم تختی در بیش از یک قرن است انگیزه خودش را عبور از آدمیت و انسانیت بیان کرد . شهر ری با عنوان نگین درخشان تمدن ایران زمین می تواند بسیار درخشان باشد ، انسان‌های بزرگی همچون تختی اینجا خفته‌اند و تختی فراتر از قهرمان است و نماد فضیلت، معرفت و مرام پهلوانی به شمار می‌رود. ما نیز برای اینکه ماندگار شویم باید راه و مرام تختی را انتخاب کنیم.
 
 رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: پیام تختی به نسل جدید و جوانان ما این است که اگر قرار است ماندگار شویم باید سیره و سیرت تختی را دنبال کنیم چراکه او از سکو و سکه  عبور کرده  و مرام پهلوانی را انتخاب کرده بود  و  انسانهایی که مرام پهلوانی را انتخاب کردند در تاریخ ماندگار شدند . 
 
وی در ادامه با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی، گفت: خیلی از سرداران به شهادت رسیدند، اما حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها بود که قلوب ۸۰ میلیون ایرانی را تسخیر کرد و به گونه‌ای خداوند متعال رقم زد که شهید قاسم سلیمانی عزیزترین انسان کره زمین شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار