کد خبر: 985093
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: در آغاز معاملات هفتگی بازار‌های بورس منطقه خاورمیانه، سهام شرکت آرامکوی عربستان برای دومین روز متوالی کاهش داشت و با حدود ۲ /۰ درصد افت به ۴۵ /۳۴ ریال سقوط کرد.
به گزارش رویترز، در آغاز معاملات هفتگی بازار‌های بورس منطقه خاورمیانه، سهام شرکت آرامکوی عربستان برای دومین روز متوالی کاهش داشت و با حدود ۲/ ۰ درصد افت به ۴۵ /۳۴ ریال سقوط کرد. این پایین‌ترین رقم ثبت شده برای سهام این شرکت از زمان عرضه اولیه در بازار بورس در ۱۱ دسامبر به شمار می‌رود. ارزش سهام شرکت آرامکو که اولین محک جدی خود پس از عرضه عمومی در بورس را تجربه می‌کند دیروز نیز افت ۷ /۱ درصدی را تجربه کرده بود.
ارزش سهام آرامکو از زمان رسیدن به رقم ۷۰/۳۸ ریال تاکنون حدود ۱۱ درصد افت کرده است. روز یک‌شنبه و در نخستین روز معاملات بورس پس از شهادت سردار سلیمانی بازار‌های بورس منطقه خلیج‌فارس در واکنش به افزایش نگرانی‌ها، شاهد کاهش شاخص‌ها بودند و سراسر قرمز پوش شدند. شاخص بورس کویت بیشترین کاهش را داشت و در پایان معاملات افت ۴ درصدی را تجربه کرد. شاخص تداول در بورس عربستان نیز دیروز کار خود را با ۴ /۲ درصد افت به پایان برده بود. به گفته محمد علی یاسین، استراتژیست ارشد مؤسسه الظبی کپیتال در ابوظبی سرمایه‌گذارانی که امیدوار بودند سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش تنش‌های ژئوپلتیک در خاورمیانه و شمال آفریقا باشند، امید‌های خود را در دومین روز سال بر باد رفته دیدند. سال ۲۰۲۰ همچنان سال تنش‌های بالای ژئوپلتیک خواهد بود.
بر‌اساس گزارش بلومبرگ، هزینه بیمه بدهی‌های عربستان در قبال هرگونه نکول به شدت افزایش یافته است. به گفته فهد اقبال، تحلیلگر مؤسسه کردیت سوئیس در خاورمیانه، میزان تداوم افت شاخص‌های بورس کشور‌های عربی بستگی به این خواهد داشت که ایران چگونه و چه زمانی دست به تلافی ترور سردار سلیمانی بزند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار