کد خبر: 985079
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۷
کرمانی‌ها روز‌های اول دفاع مقدس را خوب به یاد دارند. همان روز‌هایی که لشکر ۴۱ ثارالله برای اعزام به جبهه‌های غرب کشور آماده می‌شد و دل توی دل مادران این شهر نبود. در آن زمان هر کس سعی می‌کرد هر آنچه که از دستش بر می‌آید را در طبق اخلاص تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کند و چه زیبا بود وقتی مادری فرزندش را هدیه می‌کرد.
محمدرضا هادیلو
سرويس ايران جوان آنلاين: چه کسی می‌داند این چند روز، کرمان چه حالی داشت. وقتی که کرمانی‌ها نه پای رفتن داشتند و نه دلی برای ماندن. چه حالی داشتند وقتی که می‌دیدند پیکر مطهر ابر سردارشان روی شانه هموطنانشان به پابوس امام رضا (ع) می‌رود. چه حالی داشتند وقتی می‌دیدند نمازِ سردار، به امامت رهبر آزاده‌شان اقامه می‌شود و آن‌ها از قرار گرفتن در این صف‌های به هم فشرده و میلیونی فقط حسرتش را داشتند و چه می‌کشیدند، وقتی می‌دیدند سردار، آخرین وداعش با زمینیان را در محضر حضرت معصومه (س) نجوا می‌کند. اما حالا چه کسی می‌داند حال کرمان را. چه کسی می‌داند حال مادری که بعد از سال‌ها چشم انتظاری، باید پیکر غرق به خون فرزندش را به آغوش بکشد. چه کسی می‌داند حال کرمان را وقتی که قرار است، حاج قاسم برای همیشه در قلبش آرام گیرد...

کرمانی‌ها روز‌های اول دفاع مقدس را خوب به یاد دارند. همان روز‌هایی که لشکر ۴۱ ثارالله برای اعزام به جبهه‌های غرب کشور آماده می‌شد و دل توی دل مادران این شهر نبود. در آن زمان هر کس سعی می‌کرد هر آنچه که از دستش بر می‌آید را در طبق اخلاص تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کند و چه زیبا بود وقتی مادری فرزندش را هدیه می‌کرد. جوانانی که به فرماندهی حاج قاسم به جبهه می‌رفتند. یادمان نمی‌رود خط شکنی‌هایی که لشکر ۴۱ ثارلله با هدایت حاج قاسم در عملیات‌ها داشت و داستان‌هایی که از شجاعت‌های فرمانده کرمانی توسط رزمندگان در شهر نقل قول می‌شد. داستان‌هایی که به قصه شب‌های مادران کرمانی برای فرزندانشان تبدیل شده بود. اما امروز کرمان حال و هوای دیگری دارد. چون بعد از چند روز انتظار، بالاخره شب گذشته پیکر مطهر فرمانده‌شان از قم به کرمان رسید تا امروز صبح، خورشید با هزاران شرم طلوع کند. گلزار شهدای شهر کرمان و کنار قبر شهید محمدحسین یوسف‌الهی محل دفن پیکر مطهر حاج قاسم است.

شب گذشته کرمانی‌ها چشم روی هم نگذاشتند تا از همان ابتدای صبح در میدان آزادی حضور یافته و بعد از انجام مراسم تشییع به سمت گلزار شهدا حرکت کنند. در همین راستا مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تشییع شهید سپهبد سلیمانی در کرمان در مورد سخنران این مراسم گفت: «سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران سخنران مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی است.»

آماده باش کرمان برای پذیرایی از مهمانان سردار
کرمان امروز و فردا در آماده باش است تا از همه مهمانان سردار به گرمی استقبال و پذیرایی کند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از آمادگی این اداره برای اسکان و پذیرایی بیش از ۲ هزار مهمان مراسم خاکسپاری سردار شهید سلیمانی در کرمان خبر داد. حجت‌الاسلام علی جلالی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت اماکن و بقاع متبرکه شهر کرمان آماده پذیرایی از زائران و عزاداران هستیم، گفت: «با توجه به حضور میلیونی مردم شریف استان کرمان و سراسر کشور در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی، اقداماتی برای پذیرایی و اسکان زائران عزیزی که از سراسر کشور در کرمان حضور پیدا می‌کنند در استان فراهم شده و در همین راستا برای بیش از ۲ هزار مسافر، فضای اسکان و خدمات پذیرایی در محل اماکن متبرکه فراهم شده است.»

وی افزود: «آستان امامزاده محمد (ع)، مرکز فرهنگی و مذهبی عباسعلی، کانون دیلمقانی و مهدیه حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) اداره اوقاف شهرستان کرمان برای این منظور در نظر گرفته شده و تمامی خدمات، اسکان، پذیرایی و اطعام با پخت بیش از ۷ هزار وعده غذایی گرم در خدمت مهمانان سردار عزیزمان هستیم.» وی از راه‌اندازی پنج موکب بزرگ این اداره در میدان شهداء، بقعه متبرکه بی‌بی حلیمه خاتون جنب گلزار شهدا و در مسیر‌های اعلام شده تشییع سردار سلیمانی نیز خبر داد و گفت: «با ساماندهی بیش از ۱۵۰ نفر از خادمان اماکن متبرکه استان ظرفیت پذیرایی به ۲۰۰ هزار نفر در این موکب‌ها تدارک دیده شده است.» در همین راستا رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور نیز گفت: «به منظور ارائه خدمات به عزاداران مراسم خاکسپاری سردار شهید قاسم سلیمانی، ۷۰۰ ایستگاه صلواتی در کرمان و مسیر‌های منتهی به آن برپا است.»

نوشاد نوشادی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی سراسر کشور مراسم و برنامه‌های متنوعی را به این مناسبت برگزار می‌کنند، ادامه داد: «هیئت‌های مذهبی با برگزاری مجالس و مراسم عزاداری و برپایی ایستگاه‌های صلواتی یاد و خاطره سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارند.» مدیر قرارگاه فرهنگی معراج شهدای کرمان هم اعلام کرد: «سامانه پیامکی ۱۰۰۰۶۴۴۴ برای مهمان‌هایی است که از سایر استان‌ها برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدا می‌آیند که در خدمتشان خواهیم بود. عزیزان می‌توانند تعداد نفرات خود و زمان ورودشان به کرمان را به سامانه مذکور پیامک کنند تا هماهنگی لازم برای اسکان و پذیرایی از آن‌ها انجام شود.»

افزایش تعداد حرکت قطار‌ها
با توجه به مراسم خاکسپاری سردار شهید سلیمانی علاوه بر سه رام قطار فوق‌العاده از تهران و یزد یک رام قطار دیگر از زاهدان به کرمان نیز اضافه شده است. در همین راستا مدیرکل راه‌آهن کرمان با بیان اینکه یک رام قطار از زاهدان به کرمان با ظرفیت بیش از ۲۴۰ نفر کرده و به این شهر رسیده است، گفت: «برگشت این قطار به مقصد زاهدان در ساعت ۱۶ امروز سه شنبه خواهد بود.» مجید ارجونی از راه‌اندازی سه رام قطار فوق‌العاده از تهران و یزد به کرمان نیز خبر داد و تصریح کرد: «به منظور حضور پرشور دوستداران نظام و عاشقان شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در مراسم خاکسپاری، تعداد سه رام قطار فوق العاده از تهران و یزد (علاوه بر دورام قطار برنامه‌ای) در مجموع پنج رام قطار به قطار‌های کرمان اضافه شده است.» به گفته این مسئول برگشت قطار‌ها امروز به ترتیب در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به مقصد یزد، ۱۸ و۵۰ دقیقه به مقصد تهران و ۲۰ و ۵۰ دقیقه به مقصد تهران خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار