کد خبر: 985067
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
نگاهی به غوغایی که شهادت سپهبد سلیمانی در دانشگاه‌ها به پا کرد
از همان روز جمعه جمعی از دانشجویان ایرانی و خارجی برای عرض تسلیت شهادت سردار سلیمانی و محکومیت این جنایت به دست ارتش تروریستی امریکا به سمت بیت مقام معظم رهبری راهپیمایی کردند
علیرضا سزاوار
سرويس دانشگاه جوان آنلاين: روز جمعه با اینکه روز تعطیلی دانشگاه‌ها بود، اما خبر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی موجی در بین دانشجویان ایجاد کرد که نمونه‌اش را فقط در مراسم عاشورای حسینی می‌شد دید. راهپیمایی دانشجویان به سوی بیت رهبری تا برگزاری مراسم و تحصن در مقابل سفارت سوییس، اقداماتی بود که دانشجویان در چند روز گذشته انجام دادند.
واکنش دانشگاهیان به شهادت سردار سلیمانی به حدی بود که قرار شده اولین دوره اهدای «جایزه بزرگ شهید قاسم سلیمانی» در پنجمین جشنواره هنری- دانشجویی ققنوس برگزار شود.

تشکل‌هایی که پیشرو بودند
بسیج دانشجویی و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نخستین تشکل‌هایی بودند که با صدور پیامی شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن تسلیت این واقعه به محضر رهبر معظم انقلاب در بیانیه‌اش آورد که «انتظار داریم شورای عالی امنیت ملی با بررسی این جنایت وقیحانه نیرو‌های تروریستی امریکایی، پاسخی سخت و دشمن‌شکن به امریکا، ترامپ دیوانه و متحدان عبری- عربی‌شان داده تا بدانند اگر سلیمانی رفت یک ملت بیدار‌تر از گذشته دودمان استکبار را به آتش خواهد کشید.»

بیدار به انتظار دستور
شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی، اما خیلی جدی‌تر وارد کارزار شد. این نهاد طی بیانیه‌ای ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت سردار سلیمانی و محکومیت حمایت از FATF و مذاکره با شیطان بزرگ فراخوان ثبت‌نام عملیات انتقام سخت را منتشر کرد.
آنطور که در بیانیه این تشکل آمده «سربازان امام خامنه‌ای از این لحظه به طور کامل در آماده‌باش در خواهد آمد و گوش به فرمان و اذن ولی زمان فرماندهی کل قوا، بیدار به انتظار دستور و اجرای عملیات انتقام سخت این خون مظلوم مقتدر خواهد ایستاد و از تمامی دانشجویان شجاع، آگاه و بصیر و آماده به رزم در هر عرصه‌ای با شیطان بزرگ ثبت‌نام به عمل خواهد آورد.»

نخستین جایزه هم رونمایی شد
دبیرکل جشنواره هنری دانشجویی ققنوس تهران بزرگ هم خبر از اولین دوره اهدای «جایزه بزرگ شهید قاسم سلیمانی» در پنجمین جشنواره ققنوس داد.
مهرداد توکلی ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سردار رشید انقلاب اسلامی سردار سپهبد قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشدالشعبی و چند تن از سربازان انقلاب محضر ساحت مقدس امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت شریف ایران و جبهه جهانی مقاومت گفت: «دبیرخانه دائمی پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس سازمان بسیج دانشجویی اولین دوره اهدای جایزه بزرگ شهید قاسم سلیمانی را در راستای بزرگداشت مقام والای سردار انقلاب و اسلام شهید سردار سرلشکر سپهبد قاسم سلیمانی با رویکرد آرمان‌های شهید سلیمانی، شهدای جبهه جهانی مقاومت، ایستادگی، سربلندی و سرافرازی ملت جهان اسلام، استقامت و با موضوعیت اهداف انقلابی جشنواره انتخاب آثار در حوزه زندگی و معیار‌های تفکری ایشان و شهدای جبهه انقلاب، برگزار می‌کند.»
وی افزود: «تدابیر دیگری در محور‌های جشنواره خواهیم داشت که با نظر نهایی شورای سیاستگذاری جشنواره، از طریق روابط عمومی جشنواره به خبرگزاری‌های معتبر و رسانه ملی اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

راهپیمایی دانشجویان به سمت بیت
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان هم از تشکل‌هایی بود که خیلی سریع واکنش نشان داد. این تشکل با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که شهادت سپهبد سلیمانی بر عزم ملت ایران برای مقابله با امریکای جنایتکار افزوده است.

از همان روز جمعه جمعی از دانشجویان ایرانی و خارجی برای عرض تسلیت شهادت سردار سلیمانی و محکومیت این جنایت به دست ارتش تروریستی امریکا به سمت بیت مقام معظم رهبری راهپیمایی کردند.
دانشجویان عزادار در این راهپیمایی با در دست داشتن عکس‌هایی از رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم سلیمانی خشم و انزجار خود را از این جنایت تروریستی اعلام کردند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم روز جمعه در محکومیت جنایت تروریستی دولت امریکا که منجر به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در خاک کشور عراق شد در تقاطع خیابان انقلاب و فلسطین تجمع کردند و به عزاداری پرداختند.
در این تجمع که با دعوت هیئت رهروان شهدای دانشگاه امیرکبیر برگزار شد دانشجویان به جهت عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب به طرف بیت ایشان راهپیمایی کردند.

پیگیری حقوقی این فاجعه
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تقلیل جنایت شهادت سپهبد سلیمانی «به دستور رئیس‌جمهور امریکا» در پیشگاه ملت ایران و دیگر ملت‌های مستضعف، چیزی جز شرم به بار نخواهد آورد.
در بیانیه بسیجیان دانشجوی دانشگاه تهران، آمده: «شهادت ایشان را به حضرت ولیعصر (عج)، رهبر انقلاب اسلامی، خانواده ایشان و عموم ملّت تبریک و تسلیت عرض می‌کنند و بار دیگر عهد می‌بندند که تا آخرین قطره خون و تا نابودی کامل جبهه کفر و استکبار، دست از مبارزه نکشند.

هشدار نمایندگی در دانشگاه
حجت‌الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با صدور پیامی شهادت سپهبد سلیمانی را آغازی بر اخراج سلطه‌گران از منطقه دانست.
واحد خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران هم نخستین تشکل‌های حساس به این مسئله بود و با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که امریکا و اسرائیل به زودی منتظر نابودی خود به دست جوانان جبهه مقاومت اسلامی و گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی باشند.

تببیین موضع از اتحادیه تا بسیج
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از مسئولان جمهوری اسلامی خواست هرچه سریع‌تر انتقام خون شهید قاسم سلیمانی را از دولت تروریستی امریکا بگیرند.
سجاد اسدی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل هم با بیان اینکه ما جنایت دولت تروریستی دولت امریکا را به خاطر ترور سردار قاسم سلیمانی محکوم می‌کنیم، گفت: «مسئولان جمهوری اسلامی هرچه سریع‌تر انتقام خون شهید قاسم سلیمانی را از دولت تروریستی امریکا بگیرند و اجازه ندهند خون سردار هدر رود.»
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق هم با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که در مسیر انتقام خون سردار سلیمانی و ادامه راه پرافتخار ایشان تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی و امریکای جهانخوار ابایی از بذل خون خویش نداریم.

پیام عدالتخواهان
دانشجویان عدالتخواه هم نسبت به شهادت سردار سلیمانی خیلی زود واکنش نشان دادند. یادگاری، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه به عنوان بخشی از جنبش دانشجویی از دانشجویان، طلاب، روحانیت و اقشار مختلف مردم می‌خواهیم که بیشتر از گذشته در راه مقاومت قدم بردارند، افزود: «با شهادت سپهبد سردار سلیمانی شجاعت و بغض فشرده شده ملت ایران برای نابودی اسرائیل و امریکا بیشتر از گذشته خواهد شد. شهادت سپهبد سلیمانی این درس را به ما می‌دهد که بسیاری از افراد و نگاه‌ها در این کشور که موضوعاتی مثل FATF و برجام و مذاکرات پنهانی را دنبال می‌کنند نهاد نفوذ هستند و باید برای همیشه در کشور برچیده شوند.»

اعزام برای خونخواهی
صد‌ها نفر از دانشجویان و طلاب ساعاتی پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور در فرودگاه مهر‌آباد تهران، تحصن کردند.
این تحصن که با نام اعزام برای خونخواهی برگزار شد، جمعه‌شب در ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد آغاز شد و ۱۲ ساعت ادامه داشت. تحصن‌کنندگان خواستار اعزام به عراق برای خونخواهی از سردار شهید سلیمانی و مجازات عوامل این ترور وحشیانه بودند.
سخنرانی حجت‌الاسلام قاسمیان و قرائت زیارت عاشورا از جمله برنامه‌های شب اول این تحصن بود. متحصنین تا دریافت پاسخ مشخص و دعوت به شکیبایی از سوی مسئولان مربوطه، تحصن را ادامه دادند.

دانشجویان در مقابل سفارت سوئیس
روز شنبه هم دانشجویان با تجمع در مقابل سفارت سوئیس حافظ منافع امریکا در ایران خشم و انزجار خود را از اقدام تروریستی دولت امریکا که منجر به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی شد، اعلام کردند.
در این تجمع دانشجویان با در دست داشتن دستنوشته‌هایی با محتوای اگر تا الان ساکت مانده‌ایم منتظر فرمان رهبرمان هستیم، منطقه گور دسته‌جمعی‌تان خواهد شد، تخلیه پایگاه‌های منطقه از خرید تابوت ارزان‌تر است و در سیل خون شهیدان غرقتان می‌کنیم و با سر دادن شعار‌های مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل، انتقام حاج قاسم؛ نابودی اسرائیل، اتحاد، اتحاد علیه مستکبرین؛ شهادت، شهادت سلاح مستضعفین، ما همه سرباز توئیم خامنه‌ای؛ گوش به فرمان توئیم خامنه‌ای خشم و انزجار خود را از اقدام تروریستی دولت امریکا اعلام و بر ضرورت گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی تأکید کردند.

مراسم‌های ادامه‌دار
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دانشجویان انقلابی از پاسخ متناسب تصمیم‌گیران سیاسی و نظامی به ترور سپهبد قاسم سلیمانی حمایت می‌کنند. در بیانیه این تشکل تأکید شده که «انتظار می‌رود تصمیم‌گیران سیاسی و نظامی هرچه سریع‌تر پاسخی متناسب با جنایت صورت گرفته توسط امریکای جنایتکار و اذنابش در منطقه بدهند. بدون شک قاطبه ملت بزرگ ایران و دانشجویان انقلابی در این انتقام سخت پشتیبان سربازان وطن خواهند بود.»

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و بسیاری از رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور از همان روز جمعه پیام تسلیت خود را صادر کردند و بسیاری از دانشگاه‌های کشور در این هفته با برپایی مراسم ترحیم باشکوه بر ادامه راه سردار سلیمانی تأکید کردند؛ مراسم‌هایی که همچنان ادامه‌دار است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار