کد خبر: 984980
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰
اعضای یک باند بزرگ شبکه سرقت که در تیم‌های چند نفره به خانه‌های مردم در تهران و کرج دستبرد می‌زدند، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، این پرونده از شهریورماه امسال و همزمان با اعلام شکایت‌های مشابه درباره سرقت از منازل در تهران و کرج به جریان افتاد. تحقیقات کارآگاهان اداره‌۱۷ پلیس‌آگاهی تهران که به دستور بازپرس شعبه‌پنجم دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران مأمور رسیدگی به پرونده شده بودند، نشان داد که سارقان از راه بالکن وارد خانه شهروندان شده و بعد از سرقت پول و طلا گریخته‌اند. کارآگاهان پلیس با بررسی شکایت‌های مطرح شده و دوربین‌های مداربسته موفق شدند یکی از سارقان را که مجرم سابقه‌داری به نام شاپور بود، شناسایی کنند.

تحقیقات بعدی در این باره نشان داد که شاپور سردسته یکی از باند‌های سرقت است که با همدستی هشت‌نفر دیگر در گروه‌های چند نفره از خانه‌های مردم سرقت می‌کنند.

بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که مخفیگاه شاپور در خیابان صفا شناسایی شد. در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان ۲۴‌آذرماه موفق شدند شاپور را به همراه چهار نفر از اعضای باند بازداشت کنند. شاپور در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت به همراه چهار عضو دیگر باند در گروه‌های چهار و پنج‌نفره به خانه‌های مردم دستبرد می‌زدند.

شاپور گفت: ما از راه بالکن وارد ساختمان‌های مسکونی می‌شدیم و پس از سرقت پول و طلا و اشیای گران بها فرار می‌کردیم. اموال سرقت شده را هم بین خودمان تقسیم می‌کردیم و به مالخران می‌فروختیم. متهم به ۱۸‌فقره سرقت از منازل در تهران و دو فقره سرقت هم در کرج اعتراف کرد. با اطلاعاتی که شاپور در اختیار پلیس گذشت مخفیگاه سایر اعضای باند در خیابان ۱۷‌شهریور شناسایی و متهمان بازداشت شدند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: در حال حاضر ارزش مالی پرونده یک‌میلیارد تومان است و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در اداره‌۱۷ پلیس‌آگاهی تهران ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار