کد خبر: 984167
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
هفدهمین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضائیه روزگذشته با حضور خبرنگاران در حالی برگزار شد که وی از بسته‌شدن پرونده شبنم نعمت‌زاده با ۲۰ سال حبس، ارسال پرونده مهدی جهانگیری به دادگاه، بازداشت حدود ۲۰شهردار، ۵۰عضو شورای شهر، ۱۰۰ کارمند شهرداری و محکومیت ۳۰۲ نفر از سردفتران و دفتریاران به انفصال موقت خبر داد.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری‌اش درگذشت دو نوجوان کولبر فرهاد و آزاد خسروی را تسلیت گفت و خطاب به قاچاقچیان عمده و سازمان‌یافته و کسانی که در مسیر قاچاق کالا فعالیت می‌کنند، هشدار داد که بدانند اگر دیروز بارش برف و سرمای زمستان جسم نحیف فرهاد و آزاد را اسیر خود کرد با اقتدار و صلابت دستگاه قضا و ضابطان قوه‌قضائیه آتش اجرای عدالت دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

ارتقای جایگاه حقوق بشر در دستگاه قضا
سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه امروز هم مراسم تقدیر از زحمات آقای لاریجانی و معارفه رسمی آقای باقری کنی است، گفت: جایگاه حوزه حقوق بشر در ساختار جدید و به‌دلیل انتظارات و توقعات مقام معظم رهبری در رابطه با ایفای نقش قوه‌قضائیه در عرصه بین‌الملل به رده معاونت قوه‌قضائیه ارتقا پیدا کرده و قرار است در این حوزه قوه‌قضائیه با توان بیشتر و با همکاری وزارت خارجه در حوزه حقوقی، قضایی و حقوق بشری بتواند ایفای نقش کند.

اسماعیلی درخصوص رأی شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشگری‌پور و مؤسسه دارویی رسا به جرم مشارکت در اخلال عمده و اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی هم گفت: «هرکدام از این افراد به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری و۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شدند. ضمن اینکه دادگاه رد مال ۴۵میلیارد ریال برای شبنم نعمت‌زاده در نظر گرفته است.»

نقره داغ‌شدن نعمت‌زاده
این در حالی است که در پرونده نعمت‌زاده همچنین متضامنین به رد ۳۶ میلیارد ریال در حق استراژن دارو، ۱۷۷ میلیارد ریال در حق داروسازی اسوه، ۱۷۵ میلیارد ریال در حق داروسازی جابرابن حیان، ۵ میلیارد ریال در حق ایران سرنگ، ۲۶ میلیارد ریال در حق رامافارمین، ۱۳۷ میلیارد ریال در حق زهراوی، ۴۶۲ میلیارد و ۷۲۶ میلیون ریال در حق شرکت داروسازی فارای، ۳۷ میلیارد ریال در حق شرکت لابراتور‌های ازک، ۱۶۸ میلیارد ریال در حق شرکت داروسازی پارس دارو، ۵۶ میلیارد در حق کاسپین تأمین، ۲۷ میلیارد ریال در حق داروسازی ریحانه اصفهان، ۲۲ میلیارد ریال در حق فارما شیمی محکوم شده‌اند.

به گفته اسماعیلی «همچنین شرکت داروسازی رسا به عنوان شخص حقوقی به پرداخت ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۲۹۶ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۱۹۸ ریال به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است.»

دادگاه‌های غیرعلنی جهانگیری
سخنگوی قوه‌قضائیه درباره پرونده برادر معاون اول رئیس‌جمهور هم گفت: «پرونده به دادگاه رفته و تا امروز تعدادی از جلسات دادگاه برگزار شده که ادامه دارد. در این پرونده نقایصی مدنظر ریاست دادگاه بود که قرار شد بیشتر بررسی کنند. دادگاه‌های برگزارشده تاکنون هم غیرعلنی نبوده، ضمن اینکه تشخیص این موضوع با ریاست دادگاه است.»

اسماعیلی در ادامه این نشست از بازداشت ۲۵نفر از افراد مرتبط با شهرداری و شورای شهر در شهرستان پاکدشت خبر داد و گفت: «متأسفیم کسانی که با رأی مردم انتخاب شدند و امکانات شهر را در اختیار دارند، کار‌های خلاف انجام داده‌اند. در مواردی شاهد فراوانی تخلفات در شهرداری و شورا‌ها هستیم و هشدار می‌دهیم که بررسی عملکرد آن‌ها جزو اولویت‌های دستگاه قضا خواهد بود.»

شاهکار مدیران شهری پاکدشت
اسماعیلی افزود: «فقط امسال ۲۰شهردار، ۵۰عضو شورای شهر، ۱۰۰ کارمند شهرداری در تعدادی از استان‌ها و شهر‌ها تحت تعقیب و بازداشت شده‌اند. در شهر پاکدشت ۲۰نفر، اراک ۱۸ نفر، گچساران ۲۰ نفر در چهار باغ ۱۵ نفر و در بوشهر هشت نفر بازداشت شده‌اند.»

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: «۴۰۰ مورد از پیمانکاران در پاکدشت از مسئولان شهری این شهر اعلام شکایت داشته‌اند. اینکه در ایام اخیر شاهد فراوانی تخلفات در شورا و شهرداری‌ها بودیم، مایه تأسف است.»

خانه تکانی در اسناد رسمی
اسماعیلی با تأیید اینکه بیشترین کشف جرم توسط نهاد‌های برون سازمانی رخ می‌دهد که این موضوع جای تأسف دارد، گفت: «ما قبول داریم که اگر در سازمان خود با فساد روبه‌رو شدیم باید با آن برخورد جدی کرده و فساد را از دل دستگاه باید بیرون کنیم. با همین رویکرد در نتیجه اهتمام جدی برای بازرسی درون سازمانی در قوه و شناسایی اشکالات آن و پرداختن به خود را در دستور کار قرار داده‌ایم.»

در همین راستا سخنگوی قوه‌قضائیه افزود: «۲۷ هزار و ۸۱۸ مورد بازرسی از دفاتر اسناد رسمی انجام شده که ۲۵درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است. در این بازرسی‌ها ۳۰۲ نفر از سردفتران و دفتریاران به انفصال موقت، ۳۳نفر سلب صلاحیت، ۵۱۷نفر به جزای نقدی محکوم و ۷۰پرونده دیگر درحال رسیدگی و پیشنهاد سلب صلاحیت شده است.»

غلامحسین اسماعیلی افزود: «دراستان تهران ۳۰ نفر از پرسنل اداره ثبت اسناد و املاک تهران در رابطه با مفاسد دستگیر شده‌اند.»

ادامه پس‌لرزه‌های طبری
وی درخصوص ادامه برگزاری دادگاه‌های مفاسد اقتصادی گفت: شاید برخی رویداد‌های اخیر بر تلاش همکاران ما در این دادگاه‌ها سایه افکند، به‌زودی برتعداد شعب رسیدگی‌کننده افزوده می‌شود.

اسماعیلی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه به تازگی یکی از بازپرسان دادسرای کارکنان دولت بازداشت شده و ارتباط آن با پرونده طبری چیست، توضیح داد: «در ارتباط با پرونده اشاره شده، تأیید می‌کنیم تا امروز سه قاضی بازداشتی داریم. افرادی در حوزه‌های دیگر در این رابطه دستگیر شدند که اکثر آن‌ها بازداشت هستند و پرونده مراحل پایانی تحقیقات خود را در دادسرا انجام می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود دادسرا تصمیم خود را در آینده نه چندان دور بگیرد.»

در پایان این نشست هم سخنگوی قوه‌قضائیه در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به ابربدهکاران بانکی اعلام کرد که «حساب‌های همه بانک‌ها دست ما نیست و هر کجا به ما اعلام کردند به کمکشان آمدیم. بانک مرکزی باید در این خصوص اعلام نظر کند. پرونده‌های برخی در دادگاه‌ها مطرح است. امسال با کمک اجرای ثبت ۷ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات بانکی را وصول کردیم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ابوالفضل حکیمی "فراز"
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
0
از حجت الاسلام رئیسی و قوه قضائیه نحت رهبری ایشان بخاطر مبارزه جدی علیه فساد بویژه علیه مفسدان دانه درشت تشکر و قدردانی میکنم. مبارزه با فاسدان اقتصادی بخصوص دانه درشتهای زالو صفت و کثیف مهمترین کار و لازمترین عمل میباشد. تشکر و سپاسگزاری میکنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
0
سلام ....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار