کد خبر: 984069
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
طرح سلامت ورزشی کارگران از جمله مباحثی است که وزارت کار سعی دارد نگاه جدی و بهره وری به آن داشته باشد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی - اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره می‌گوید: ما در طرح سلامت ورزش کارگران یک نگاه جدی و بهره وری داریم. بی شک اگر در این هدف بهره وری را مد نظر داشته باشیم تاثیرات آن را به وضوح خواهیم دید. ما همواره تاکید زیادی در ورزش کارگری داشته ایم. بیشتر رویکرد ما بر می‌گردد به ورزش همگانی، موضوعی که هم ورزش می‌تواند در محیط کار صورت گیرد و حتی هم در حین کار.
وی افزود: ما همواره از کارفرما می‌خواهیم که کا کارگر را به ورزش ترغیب کند. محیط کار را محیطی با نشاط تبدیل کند تا کارگر به روزمرگی وئ خستگی مفرط دچار نشود.
صادقی فر با اشاره به ورزش کارگری در بخش قهرمانی اظهار داشت: بیش از ۸۰ برنامه مختلف ورزشی را تا به امروز اجرا کرده ایم که انشاله تا پایان سال بنا دارین تا آن رابه ۹۰ برنامه که در ابتدای سال برنامه ریزی را انجام داده بودیم برسانیم. البته در کنار این برنامه‌ای ورزشی ما در بعد ورزش حرفه‌ای و بین المللی که مسابقاتی را شرکت کردیم. در نیمه اول امسال در مسابقات المپیک کارگری در اسپانیا شرکت کردیم که به لحاظ رنکینگ توانستیم عنوان سومی را کسب کنیم. هر دو سال یک بار هم مسابقات کمپانی‌ها را حضور خواهیم داشت که امسال در رشته فوتبال توانستیم عنوان قهرمانی را کسب کنیم
معاون فرهنگی - اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطر نشان کرد: بیش از ۲۷۰ ورزشگاه و سالن ورزشی داریم که در اختیار کارگران با حداقل قیمت قرار گرفته است البته این به غیر از مجموعه‌هایی است که با بخش مجموعه هایی، چون باشگاه‌های ذوب آهن و سپاهان در اختیار مردم می‌گذارند می‌باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: در ماده قانون ۱۵۴ در قانون تعریف شده است و هر کارفرما مبلغ ۱۰ هزار تومان باید بپردازد که جمع آن باعث می‌شود تا سالن‌های نیمه کاره ورزشی احداث شود. البته طرح ماده ۱۵۴ بیش از۱۴ سال مسکوت مانده بود که در دو سال اخیر توانستیم دوباره آن را به جریان بی اندازیم. ما در حال حاضر ۷۵ بنای ورزشی و سالن داریم که هنوز نیمه تمام هستند و باید آن را به مرحله اجرایی دربیاوریم.
وی در خاتمه افزود: ما برای خانواده‌های کارگران هم برنامه‌های خاصی را در نظر گرفته ایم. وزارت ورزش به همه احاد مردم بر اساس وظیفه‌ای که دارد حمایت‌های ورزشی خود را دارد، اما ما هم با توجه به وظیفه خودمان برنامه‌های خاصی را برای شاداب کردن کارگران در همه استان‌ها داریم. ما همه ساله جشنواره تفریحی و ورزشی و فرهنگی را در انزلی با حضور تمام خانواده از سراسر کشور برگزار می‌کنیم. ضمن اینکه در این مورد بحث استعدادیابی فرزندان کارگر را در دستور کار داریم که چند روز پیش در سالن معتمدی برای اولین بار در رشته کشتی استعدادیابی فرزندان کارگر را برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار