کد خبر: 983633
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: از تولید داخلی نهاده‌های کشاورزی شامل کود، واکسن، مکمل‌ها، بذر و آفت‌کش‌ها حمایت کرده و هیچ انحصاری در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی نداریم.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عباس کشاورز در جلسه خوداتکایی در تولید نهاده‌های کشاورزی با همکاری معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: از تولید داخلی نهاده‌های کشاورزی شامل کود، بذر و آفت‌کش‌ها حمایت کرده و زمینه‌های تولید این موارد را برای بخش خصوصی فراهم کرده‌ایم. ما هیچ انحصاری در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی نداریم و در تولید برخی از واکسن‌های طیور، مکمل‌ها، آبزیان و آفت‌کش‌ها باید از توان شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان برای تولید داخل این محصولات بهره گیریم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با قیمت کود تصریح کرد: ما تنها در حد کود‌هایی که دولت برای آن‌ها یارانه در نظر گرفته، مداخله کرده و در این زمینه می‌توانیم به انجمن‌ها کمک کنیم؛ اما باقی کود‌ها را نمی‌توانیم از تولیدکنندگان خریداری نماییم. ما یک مؤسسه مرجع در زمینه خاک و حاصلخیزی آن داریم و تنها این مؤسسه در رابطه با نیاز کود کشور اجازه اظهار‌نظر دارد.

وی در رابطه با واکسن‌های انسانی تولید شده توسط مؤسسه رازی عنوان کرد: این واکسن‌ها به سفارش وزارت بهداشت است و در این رابطه معاونت امور دام، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس مؤسسه رازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید واکسن‌های طیور گفت: در رابطه با واکسن‌های طیور، مکمل‌های آبزیان و آفت‌کش‌ها باید اولویت‌بندی کنیم و این کار باید در اسرع وقت انجام شود.

کشاورز با اشاره به برخی از مشکلات تولید «مرغ لاین» خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم در زمینه «مرغ لاینی» که ۸۰ درصد از گوشت ما را تأمین می‌کرد در جلسات دیگری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تبادل نظر کنیم. اگر به تولید مکمل‌ها آسیب وارد شود، تولید مرغ کشور کاهش می‌یابد که این مسئله با غذای مردم سر و کار دارد.
در ادامه این مراسم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: در حوزه تولید واکسن‌های انسانی پیشرفت خوبی داشته‌ایم، اما در تولید واکسن‌های دامی باید توجه بیشتری صورت بگیرد.

در حال حاضر قرارداد تولید ۱۸ واکسن را با بخش خصوصی داریم و ظرفیت‌های لازم برای استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه فراهم شده‌است. در پایان این نشست مقرر شد، کمیته‌های کارشناسی برای رفع موانع تولید نهاده‌های کشاورزی و حمایت از تولید داخل تشکیل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار