کد خبر: 983149
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۵
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید عملکرد روحانی را نباید به پای اصلاحات نوشت
دبیرکل حزب اصلاح‌طلب وحدت و همکاری با بیان اینکه سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان سرخورده نشده است، گفت: عملکرد روحانی عملکرد اصلاح‌طلبان نیست.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدرضا راه چمنی در گفتگو با فارس، استراتژی قطعی و اصلی اصلاح‌طلبان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را شرکت با معرفی کاندیدا در حوزه‌های انتخاباتی که کاندیدای واجد شرایط دارند دانست و تصریح کرد: قطعاً اگر در حوزه‌هایی نامزد نداشته باشیم در انتخابات شرکت می‌کنیم، اما نامزد معرفی نخواهیم کرد. اصلاح‌طلبان حتماً در انتخابات برای رأی دادن حضور خواهند داشت و بر مشارکت حداکثری تأکید دارند.

راه‌چمنی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود عملکرد آقای روحانی روی سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان تأثیرگذار بوده و عده‌ای از اصلاح‌طلبان معتقدند که عملکرد ضعیف دولت سبب شده ریزش سرمایه اجتماعی داشته باشند، گفت: روحانی هیچ‌گاه اعلام نکرده که اصلاح‌طلب است بلکه وی اصولگرای روشنفکر معتدل بوده و اصلاح‌طلبان از وی حمایت کردند. وی در همین زمینه تصریح کرد: کابینه‌ای که آقای روحانی تشکیل داد متشکل از سه جناح اصلاح‌طلب، اصول‌گرا و میانه‌رو بود و بنابراین روحانی اگر عملکرد خوبی داشته به حساب هر سه جناح است و اگر عملکردش ضعیف بوده نیز همین‌طور. منصفانه نیست که ما بخواهیم عملکرد روحانی را فقط پای اصلاح‌طلبان بنویسیم.

راه‌چمنی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از صدر تا ذیل در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ از روحانی حمایت کردند، گفت: مگر اصولگرایان حمایت نکردند؟ آقای ناطق نوری مگر اصولگرا نیست؟ من خیلی از اصولگرایان را می‌شناسم که برای رأی آوری روحانی تلاش کردند.

راه‌چمنی در پاسخ به این سؤال که وزن کدام جریان سیاسی در کابینه بیشتر بوده است، گفت: من بررسی نکردم که وزن کدام جریان سیاسی در کابینه بیشتر بوده است، اما از هر سه طیف سیاسی در سطح وزرا، استانداران، فرمانداران، معاونان و مدیران کل و ... حضور داشتند. وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی قطعاً در دولت سیاست‌هایی داشته و اعمال کرده است. مثلاً تمام سیاست‌های روحانی در حوزه‌های اقتصادی و ... که با مشورت اصلاح‌طلبان نبود، بنابراین عملکرد روحانی عملکرد اصلاحات نیست عملکرد جریان اصلاحات یعنی دولت آقای خاتمی که مشخص و روشن است. راه چمنی تأکید کرد: اینکه جریانی از روحانی حمایت کرده باشد به مفهوم پذیرش و تأیید همه اتفاقات و سیاست‌هایی که در دولت رخ داده نیست. روحانی عملکرد‌های خوبی داشته که اصلاح‌طلبان از آن حمایت کردند و ضعف‌هایی هم داشتند که این به مفهوم این نیست که ما آن ضعف‌ها و عملکرد‌های ضعیف را قبول داشتیم. راه چمنی درباره پیشنهاد عباس عبدی مبنی بر اینکه دولت حسن روحانی استعفا کند و انتخابات زودرس برگزار کند، گفت: آقای عبدی یک فرد است و البته گرایش اصلاح‌طلبی دارد. ایشان نماینده مجموعه اصلاح‌طلبان نیست. من معتقدم در این شرایط طرح این موضوعات به نفع نظام نیست و بی‌ثباتی در دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار