کد خبر: 983059
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۲
ارتش سوریه پیشروی گسترده‌ای را در محور جنوب شرق ادلب به ثبت رسانده است و تروریست‌ها حالا مثل همیشه چشم به حملات اسرائیل به سوریه دوخته‌اند. آن‌ها هم بیکار ننشسته‌اند و دوباره حمله‌ای به دمشق را عملیاتی کردند که البته با واکنش پدافند سوری‌ها روبه‌رو شد. وزیر خارجه سوریه در دیدار با همتای روس خود سوریه را گرفتار توطئه مشترک امریکا، ترکیه و اسرائیل خوانده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ارتش سوریه به هشت کیلومتری شهر معره‌النعمان (مهم‌ترین مقر تروریست‌ها در میسر حلب - حماه) رسیده است و در آستانه محاصره پست دیده‌بانی ترکیه در شرق این شهر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیاالیوم، عمر رحمون، عضو کمیته آشتی در سوریه اعلام کرد با پیشروی گسترده ارتش سوریه در جنوب شرق ادلب، احتمالاً افراد مسلح بدون درگیری شهر معره النعمان و روستا‌های آن را به نیرو‌های دولتی تحویل دهند.

وی گفت: تعدادی از طرف‌های فعال در منطقه معره‌النعمان و روستا‌های مجاور از جمله الغدفه و معرشورین پیشنهاد آشتی و تشکیل کمیته‌ای را برای ورود ارتش سوریه به این روستا‌ها داده‌اند.

رحمون تأکید کرد گروه‌های تروریستی مثل اویغور و جبهه النصره با این توافق مخالفند، اما احتمال رسیدن به چنین توافقی وجود دارد.

محمد فادی السعدون، کاردار استان ادلب نیز دستاورد‌های ارتش سوریه طی سه روز گذشته را در محور جنوب شرق ادلب بسیار گسترده خواند. وزیر امور خارجه سوریه که به مسکو رفته، ضمن تأیید حمله شب یک شنبه رژیم صهیونیستی به دمشق و پیرامون آن، گفت که «توطئه امریکا، ترکیه و اسرائیل ادامه دارد.»

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه روز دو شنبه در مسکو با «سرگئی لاوروف» همتای روس، دیدار و بر ضرورت احترام به حاکمیت کشورش تأکید کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) معلم در این دیدار ضمن تشکر از اقدام روسیه و چین در وتوی پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی اخیر در شورای امنیت علیه سوریه، گفت: «سوریه اکنون در معرض تجاوزی است که حاکمیت و سلامت ارضی آن را هدف گرفته است. منابع نفتی سوریه در حال سرقت است.»

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه سیاست‌های ضدسوری امریکا و رژیم صهیونیستی برای ممانعت از تلاش‌های مبارزه با تروریسم است، گفت: توطئه امریکا، ترکیه و اسرائیل علیه سوریه هنوز ادامه دارد تا تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم را متوقف کند. ولید معلم، حمله رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه را نیز تأیید کرد و گفت: «دشمن اسرائیلی دیشب تجاوزی موشکی به دمشق و اطراف آن انجام داد.»

یک شنبه شب پدافند هوایی ارتش سوریه چند فروند موشک شلیک شده از اراضی اشغالی به خاک این کشور را منهدم کرد.

نیرو‌های هوایی سوریه موشک‌های شلیک شده از اراضی اشغالی به سوریه را رهگیری کردند که یکی از این موشک‌ها در منطقه «عقربا» واقع در حومه دمشق ساقط شد.

نوع موشک‌های استفاده شده در این حمله مشخص نشده است. همچنین برخی منابع در میان مخالفان سوریه مدعی شدند صدای دست کم سه انفجار را در مناطق مختلف دمشق و ریف دمشق شنیده‌اند. یک منبع سوری نیز گفت که احتمالاً چهار موشک کروز از طریق حریم هوایی لبنان به سوریه به طرف دو منطقه سیده زینب (س) و پایگاه تی ۴ شلیک شده است.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد حملات هوایی هواپیما‌های اسرائیلی از آسمان شهر صیدا در لبنان صورت گرفته است و این هواپیما‌ها در ارتفاعات پایین پرواز می‌کرده‌اند. پیش از این هم ارتش سوریه پهپادی را که بر فراز فرودگاه نظامی حماه فرود آمده بود و نیز دو پهپاد دیگر را در دو شهر سلمیه و جبله واقع در غرب سوریه رهگیری کرد.

ادعای شهادت سردار حاجی‌زاده
روز گذشته برخی رسانه‌های عربی مدعی شده بودند که در حمله موشکی شب یک شنبه اسرائیل به سوریه سردار حاجی‌زاده در سوریه به شهادت رسیده است. خبرسازی خام‌اندیشانه این رسانه به محض تکذیب از سوی ایران، به سرعت رنگ باخت و ورشکستگی دستگاه تبلیغاتی سعودی-صهیونیستی را به رخ کشید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ممی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
تاکی باید صبوری کرد .تلاویورابه آتش بکشید من جوابش رامی دهم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار