کد خبر: 982559
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۰
سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به شایعاتی مبنی بر تهدید نمایندگان مجلس به رد صلاحیت، تأکید کرد: ادعای تهدید به رد صلاحیت نمایندگان، دروغی آشکار است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: عباسعلی کدخدایی روز پنج‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: ادعای تهدید به رد صلاحیت نمایندگان، دروغی آشکار است که از سوی یک نماینده مطرح شده است. شورای نگهبان موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، روز پنج‌شنبه در ششمین کنگره سراسری حزب همبستگی ایران گفته بود «در قانون اساسی ما مجلس جایگاه و قدرت خوبی دارد به طوری که مجلس می‌تواند وزرا و رئیس‌جمهور را عزل کند، اما در عمل باید ببینیم که آیا مجلس این قدرت را دارد یا نهاد‌های انتصابی چنان بر مجلس سایه می‌اندازند که عملاً می‌توانند مجلس را منحل کنند و در بسیاری از جا‌ها اراده خودشان را حاکم می‌کنند. به طور مثال نماینده می‌خواهد وزیر را استیضاح کند در این شرایط از جا‌های مختلف به نماینده فشار می‌آورند؛ حتی در یکی از استیضاح‌های اخیر امام جمعه یکی از شهر‌ها به مسئله ورود کرده و به نماینده گفته است که این کار را نکند. حتی می‌گویند از شورای نگهبان با نماینده تماس می‌گیرند که نماینده امضای خود را پس بگیرد و می‌گویند اگر این کار را نکنید، رد صلاحیتت می‌کنیم!» او همچنین گفته: در بررسی صلاحیت‌ها بیشتر به این توجه می‌شود که آن فرد در کجا و کی چه گفته و اگر در جایی انتقادی به نظام داشته او را رد صلاحیت کنند یا این‌که اگر درباره حکومت و ولی فقیه چیزی گفته باشد آن جمله را پیدا می‌کنند تا آن فرد را رد صلاحیت کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نجفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
0
این سری اول نیست که علی مطهری مطلب کذبی گفته باشد به نظرم آخری هم نخواهد بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار