کد خبر: 982275
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: ایجاد کمربند سبز بهترین راهکار برای حراست و صیانت از اراضی ملی و جلوگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، علیرضا ساوری صبح امروز در کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: چالش معارض ماده ۵۶ قانون حفاظت از اراضی ملی باید با همکاری راه و شهرسازی، منابع طبیعی و ثبت اسناد به عنوان سه دستگاه متولی این حوزه مرتفع شود.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه خاطرنشان  کرد: ماده ۹ حفاظت از اراضی تاثیرگذارترین قانون در زمینه پیشبرد و موفقیت دستگاه‌ها در اجرای قانون است.

وی با بیان اینکه در استان کردستان به دلیل کم‌کاری و نبود وحدت رویه و اهتمام جدی ماده 9 حفاظت از اراضی آنگونه که باید به اجرا نرسیده است، گفت: این توقع از راه و شهرسازی و منابع طبیعی و ثبت و اسناد وجود دارد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق نشست‌های سه‌جانبه حداکثر تا پایان سال‌جاری نسبت به اراضی بلاتکلیف در اولویت تخریب اقدام کنند.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه تصریح کرد: نگاه ما به ایجاد کمربند سبز جلوگیری از تخریب و در کنار آن افزایش فضای سبز و زیباسازی شهر به ویژه در قسمت‌هایی که در خطر تخریب است.

وی افزود: زمین‌هایی که در سطح شهر وجود دارد به شهرداری تحویل داده شود که این نهاد زمینه اجرای این مهم را فراهم سازد تا در کنار افزایش سرانه فضای سبز مانع از تخریب اراضی ملی باشیم.

ساروی اذعان کرد: در زمینه ایجاد کمربند سبز باید به صورت گام به گام و مرحله‌ای متناسب با ظرفیت‌ها در این حوزه جلو بروید و این کار با هماهنگی دستگاه‌های متولی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: راهی جز حراست از اراضی در حال تخریب نداریم و تنها راهکار برای این مهم ایجاد کمربند سبز است ضمن اینکه حفظ و صیانت از اراضی تحت مالکیت دستگاه‌ها از وظایف آنها است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه  گفت: اگر اراضی ملی تخریب شود و یا متصرف داشته باشد به معنی این است که این دستگاه‌ها در انجام وظایف خود در حوزه حفظ و صیانت از اراضی کم‌کاری کرده‌اند.

وی اذعان کرد: در استان کردستان به ویژه شهر سنندج به لحاظ ماده 9 و اجرای کمربند سبز از اهداف خیلی عقب است که باید در این راستا به صورت اولویت‌بندی تصمیم‌گیری و دستگاه‌ها را اجرا کنند.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: اطلاعات رقومی و اراضی برخی از دستگاه‌ها تک برگ نشده و همین بستر تخریب اراضی ملی و گسترش مناطق حاشیه را فراهم سازد.

ساروی افزود:‌ موانع و نارسایی‌های موجود باید رفع و با یک تصمیم منطقی و تعامل واحد انجام شود.

وی اذعان داشت: کمربند سبز با اولویت‌بندی و با تمرکز بر زمین‌های در حال تخریب شهرداری به شکل اولویت‌دار اعلام کند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر