کد خبر: 982270
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
قرار است روز‌های آینده سریال جدید داود میرباقری در شهداد کرمان جلوی دوربین برود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: بعد از ۲۰ سال تحقیق و پژوهش، روز‌های آینده قرار است "سلمان فارسی" جلوی دوربین برود. سریالی که همچون کار‌های گذشته داود میرباقری پیچیده و دشوار است.

علیرضا شجاع‌نوری نقش اول کار جدید داود میرباقری است؛ کسی که بار‌ها نقش‌های مختلف تاریخی را بازی کرده و آخرین کارش نقش عبدالمطلب در "محمد رسول‌الله" مجید مجیدی بود.

گروه با آماده‌سازی مقدمات و دکور‌ها و شرایط درصدد است روز‌های آینده (اوایل دیماه) در شهداد کرمان کار را آغاز کند. فرهاد اصلانی نقش تاجری را قرار است در سریال "سلمان فارسی" بازی کند. علی دهکردی و محمدرضا هدایتی هم به کار جدید داود میرباقری پیوسته‌اند.

۹ کارگاه برای تولید لباس‌ها و صحنه‌پردازی‌های این سریال فعال و ۱۲ هزار دست لباس هم دوخته شده است. ۲۰ هزار بازیگر از سراسر کشور شناسایی شده و ۱۵۰۰ شخصیت در سریال حاضرند؛ داود میرباقری کارگردان سریال «سلمان فارسی» از بازیگران خارجی هم بهره می‌برد که گویا یونانی‌ها نقش کلیدی و اصلی در این سریال دارند. زیرا این سریال سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم را جلوی دوربین خواهد برد و در آغاز تصویربرداری "سلمان فارسی" بازیگران و عوامل کار به شهداد کرمان می‌روند و در ادامه راهی جزیره قشم و لوکیشن‌های دیگر می‌شوند.

نکته دیگر درباره داستان سریال "سلمان فارسی" است که از تولد تا ماجرای فتح ایران سریال می‌شود. سریال‌های بی‌سابقه در کشور همچون "سلمان" داود میرباقری خیلی نمی‌تواند مطابق با برنامه جلو برود، زیرا اتفاقاتی پیش‌بینی می‌شود که با فراهم نشدن بستر‌های لازم، کار به تأخیر می‌افتد، مثلاً بخش زیادی از دکور باید ساخته شود و زمین بزرگی نیاز داشت که هرکدام به مشکلی برخوردند و برنامه‌ریزی برای شروع تصویربرداری را به‌تأخیر انداخت.

قرار است سریال "سلمان فارسی" در ۴۰ قسمت ساخته شود و کار خودش را چند روز آینده شروع می‌کند؛ البته شاید به واسطه پیچیدگی‌های داستانی، قسمت‌های سریال افزایش پیدا کند.

بازیگران خارجی و داخلی که به ۱۵۰۰۰ نفر می‌رسد مذاکره شده و با تعداد کثیری از آن‌ها هم قرارداد بسته شده است.

سریال "سلمان فارسی" که جزو کار‌های الف ویژه تلویزیون به شمار می‌رود تا ۵ سال تصویربرداری‌اش طول خواهد کشید. در داخل و خارج از کشور فیلمبرداری می‌شود و بعد از کرمان، گروه به قشم می‌رود. بازیگران و عوامل سریال "سلمان فارسی" به ترکیه می‌روند و بعد از بازگشت در لوکیشن‌هایی همچون تیسفون و جی فیلمبرداری می‌کنند. بعد از تصویربرداری در یک کلیسا، به داخل شهرک غزالی می‌روند و احتمالاً لوکیشنی در ورامین هم خواهند داشت.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار