کد خبر: 982102
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی مطرح کرد:
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان، گفت: حدود ۲۵۰۰ نفر بیمار خاص تحت پوشش این بیمه هستند که ۱۵ صدم درصد جمعیت بیمه شده استان را شامل می شود اما از نظر هزینه ای ۷ درصد هزینه کل، متعلق به این بیماران است.

نادر نانبخش با بیان اینکه بیمه سلامت جزء بیمه های اجتماعی و پایه درمان است، افزود: بیش از ۲ میلیون نفر در این استان تحت پوشش ۵صندوق این سازمان هستند که ازاین تعداد در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در صندوق روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، ۵۶۰ هزار تا ۶۰۰ هزار در صندوق بیمه همگانی، ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت و ۳۰ تا ۳۵هزار نفر در صندوق ایرانیان و مابقی در سایر اقشار قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت در تمامی شهرستانهای استان اداره مستقل وجود دارد، ادامه داد: ضریب پوشش بیمه سلامت در استان در حدود ۶۰.۵۴ درصد است که این ضریب در کشور ۵۰.۱ درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با بیان اینکه سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه درمان مردم تحت پوشش بیمه سلامت استان در دو بخش سرپایی و بستری است، افزود: در بخش بستری ۹۰ درصد خدمات و در بخش سرپایی نیز ۷۰درصد خدمات به قیمت دولتی در تعهد این بیمه است.

نانبخش با اشاره به بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان افزود: در حدود ۲۵۰۰ نفر بیمار خاص تحت پوشش این بیمه هستند که ۱۵ صدم درصد جمعیت بیمه شده استان را شامل می شود اما از نظر هزینه ای ۷ درصد هزینه کل، متعلق به این بیماران است.

وی با بیان اینکه سرطان جز بیماری های خاص دسته بندی نمی شود و بیماری صب العلاج است، اما انجام خدمت شیمی درمانی در مطب و بیمارستان در صورت رعایت تعرفه دولتی ۱۰۰درصد رایگان است، ادامه داد: برخی داروهای شیمی درمانی تحت پوشش بیمه سلامت بوده و بالغ بر ۸۵ درصد هزینه داروی شیمی درمانی این بیماری تحت پوشش بیمه سلامت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر