کد خبر: 982088
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
سوپرایز وزیر ارتباطات صرف‌نظر از اینکه به جز خود وزیر هیچ‌کس را شگفت‌زده نکرد، یک اشکال جدی هم دارد؛ آنطور که رئیس سازمان هواپیمایی کشور خبر می‌دهد پهپاد پست هوایی آقای وزیر هنوز پروانه فعالیت نگرفته است!
کبری فرشچی
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی علیزاده گفته است: «شرکت پست تاکنون برای راه‌اندازی سیستم پست پهپادی درخواست مجوز را از سازمان هواپیمایی کشوری نکرده است. سازمان هواپیمایی وظیفه نظارت و ساماندهی پهپاد‌ها را بر عهده دارد که در همین راستا سامانه‌ای در این سازمان راه‌اندازی شده و متقاضیان باید با مراجعه به این سامانه، درخواست دریافت مجوز بدهند.»

به بیان دیگر محمدجواد آذری‌جهرمی آنقدر از پستچی‌های پهپادی‌اش شگفت‌زده بوده که پیش از دریافت مجوز برای پرواز این پهپاد‌ها با اعلام سوپرایز عمومی به استقبال رونمایی از این طرح رفت و بعد از رونمایی هم از کاربران شبکه‌های اجتماعی‌اش خواست تا برای پهپاد پستی‌اش اسم انتخاب کنند. اهمیت گرفتن مجوز برای استفاده از چنین ساز و کاری را وقتی بهتر متوجه می‌شویم که پای صحبت‌های عضو دیگری از کابینه دولت دوازدهم بنشینیم. حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در مراسم گردهمایی مدیران، معاونان و دبیران ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در رابطه با به‌روز رسانی روش‌های توزیع موادمخدر در نقاط مختلف کشور گفت: «در توزیع موادمخدر قبلاً به صورت استفاده از مسیر‌های خشکی بود، ولی در حال حاضر توزیع موادمخدر از طریق آبی و هوایی انجام می‌شود و حتی با پهپاد‌ها هم موادمخدر را جابه‌جا می‌کنند.»

تقارن صحبت‌های وزیر اطلاعات با راه‌اندازی سیستم پهپاد پست هوایی یا به قول یکی از مخاطبان صفحات اجتماعی وزیر جوان «پپه» اگر تصادفی باشد، اما مجوز نداشتن این ساختار از سازمان هواپیمایی کشوری می‌تواند انتخاب پهپاد پست هوایی را برای جابه‌جایی کالا به حاشیه بکشاند.

با وجود این فعلاً جهرمی در گیر و دار انتخاب اسم برای شگفتانه‌اش است. در این میان یکی از مخاطبان صفحات اجتماعی آقای وزیر مخفف پهپاد پست هوایی یا «پپه» را پیشنهاد داده و این پیشنهاد بیشترین استقبال مردمی را داشته است؛ اما جهرمی معتقد است، «پپه» چندان مؤدبانه و مناسب نیست و قول داده نام پهپاد پست پلاس را «سجاد» یعنی نام پیشنهاددهنده بگذارد. با اتمام فرآیند سوپرایز، رونمایی و نامگذاری شاید نوبت به دریافت مجوز هم برسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار