کد خبر: 982007
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
زانوبند طبی انواع مختلفی دارد که هر کدام مناسب برای یک نوع درمان جداگانه می‌باشند از جمله: زانوبند طبی برای کشکک، برای پای پرانتزی، برای پارگی مینیسک، زانوبند طبی ورزشی و آتل دار و... . زانوبند‌های طبی یکی از رایج‌ترین وسایل حمایت کننده زانو است که موجب تقویت زانو وایجاد گرما در زانو می‌شود. هنگام خرید باید اندازه و نوع و جنس این وسایل مشخص باشد. در صورت بستن خودسرانه این زانوبند‌ها ممکن است نه تنها در دمان تاثیری نداشته باشد، بلکه باعث ضعیف‌تر شدن عضلات و ایجاد درد بیشتری شود.
درمان انواع آسیب‌های زانو با زانو بند طبی

زانو بند طبی نباید در عملکرد طبیعی زانو‌ها مشکلی ایجاد کند یعنی باید در زمان استفاده از آن زانو به طور طبیعی عمل کند و در راه رفتن مشکلی به وجود نیاید. زیرا محدودیت در عملکرد زانو‌ها خود باعث بروز آسیب دیگری در زانو می‌شود. همچنین استفاده از زانوبند نباید خودسرانه و صرفا به رغم اینکه فرد فکر می‌کند با زانوبند می‌تواند مشکلی را حل کند صورت بگیرد، مگر اینکه پزشک تجویز کند که باید از آن استفاده شود.

زانو بند طبی را باید پزشک برای هر شخص تجویز کرده باشد نه اینکه از هر زانوبندی استفاده کند.

معمولاً زانو بند طبی به منظور اثربخشی و به مدل‌های مختلف طراحی شده اند.

زانوبند طبی انواع مختلفی دارد که هر کدام مناسب برای یک نوع درمان جداگانه می‌باشند از جمله:

زانوبند برای کشکک، پای پرانتزی، پارگی مینیسک، زانو بند طبی ورزشی، آتل دار و...

زانو بند‌های طبی برای کشکک:

بزرگترین مفصل در بدن انسان مفصل زانو است که نیاز به محافظت دارد. دو مینیسک بین استخوان ران و ساق هست که باعث جذب ضربه می‌شود و ثبات زانو را افزایش می‌دهند.

زانو بند طبی کشکک انعطاف پذیر است و اجازه حرکات آزاد را به زانو می‌دهد، فشار مناسب را اطراف زانو ایجاد می‌کند و باعث کاهش درد نیز می‌شود.

موارد استفاده از زانو بند طبی کشکک:هنگام آسیب دیدگی زانو، التهاب تاندون، ورم مفصل و جهت حمایت زانو در افراد مسن و ضعیف.

زانو بند طبی برای پای پرانتزی:

پای پرانتزی پا‌هایی هستند که وقتی فرد پایین پا‌های خود را به هم می‌چسباند، باز هم زانو‌ها با هم فاصله دارند.
برخی زانوبند‌ها برای اصلاح پا‌های پرانتزی طراحی شده اند که البته طراحی آن‌ها برای سنین مختلف متفاوت هستند.

استفاده از این زانوبند‌ها به مرور زمان باعث می‌شوند که زانو‌های پرانتزی درمان شوند.

زانو بند طبی معمولا برای کودکان طراحی می‌شوند چرا که در افراد بزرگتر استخوان بندی به طور کامل شکل گرفته و درمان این بیماری تقریبا نشدنی است. همچنین این زانوبند‌ها باید با تجویز پزشک برای کودک ساخته شوند.

زانوبند برای پارگی مینیسک:

پارگی مینیسک زانو یکی از آسیب‌هایی است که گاهی از طریق ورزش بوجود می‌آید.

مینیسک قطعه‌ای به شکل دایره و غضروفی است که داخل مفصل قرار دارد و مثل ضربه گیر کار می‌کند. هریک از مفصل‌های زانو دارای یک مینیسک داخلی و یک مینیسک خارجی می‌باشد.

این زانوبند مانند شلوار از پایین وارد پا می‌شود و آن را تا زانو بالا می‌کشند. این مدل در اندازه‌های مختلف وجود دارد که بهتر است کاملا اندازه باشد.
 
درمان انواع درد‌های عضلانی با استفاده از وسایل طبی
زانوبند آتل دار

در این زانو بند‌ها از آتل‌هایی برای حفاظت بیشتر از زانو استفاده شده است که از جابجایی زانو جلوگیری می‌کنند و همچنین دو فنر در قسمت چپ و راست وجود دارد که محافظت بیشتری را ایجاد می‌کنند.

چگونه یک زانوبند طبی اصل بخریم؟

زانو بند‌ها در اندازه‌های زیادی تولید و روانه بازار می‌شوند و معمولا از جنس‌های الیاف، پلاستیک، نایلون و.. هستند. اما زانوبند‌های طبی را حتما پزشک باید تجویز کند.

استفاده از زانوبند باید در تسکین درد و ثابت نگه داشتن زانو به فرد کمک کند.

زانو بند طبی یکی از بهترین وسایل حمایت کننده و محافظ زانو است که موجب تقویت زانو و محافظت در برابر آسیب‌ها می‌باشد.

هنگام خرید باید اندازه و نوع و جنس این وسایل مشخص باشد. در صورت بستن خودسرانه این زانوبند‌ها ممکن است نه تنها در درمان تاثیری نداشته باشد، بلکه باعث ضعیف‌تر شدن عضلات و ایجاد درد بیشتری شود.

اینکه چطور می‌توانیم یک زانوبند مناسب بخریم؛ باید زمانی که آن را استفاده می‌کنیم بعد از چند روز میزان کاهش درد یا تورم زانو را متوجه شویم، کاهش درد ممکن است آرام آرام اتفاق بیفتد بنابراین نباید انتظار فوری داشته باشیم؛ و همچنین هنگام پوشیدن زانوبند باید متوجه شویم که زانو ثبات بهتری نسبت به قبل از زانوبند دارد.

زانوبند نباید اختلالی در عملکرد طبیعی زانو ایجاد کند و احتمال آسیب دیدگی را در بخش‌های دیگر بدن بیشتر کند.

درمان خانگی واریس پا با جوراب واریس

قبل از هرچیز باید بدانیم که بیماری واریس چیست وعلائم آن چگونه است؟

بیماری واریس بیماری است که به صورت رگ‌های بنفش تیره یا آبی در پا ایجاد می‌شود با احساس درد یا سنگینی پا، سوزش ضربان، گرفتگی عضلات و تورم در ساق پا ایجاد می‌شود.

جوراب واریس جوراب طبی است که بخاطر وارد کردن فشار تدریجی و لازم به رگ‌های واریسی باعث پیشگیری و درمان درد آن‌ها می‌شود.

در کل این جورابها به انتقال خون به سمت قلب کمک می‌کنند و مانع جمع شدن خون در وریدها، گشاد شدن ورید‌ها و بروز رگ‌های واریسی می‌شوند. اما باید توجه داشته باشیم که درمان و محقق شدن فواید این جوراب‌ها باید با تجویز نوع مناسب آن صورت بگیرد.

بارداری، اضافه وزن، افزایش سن از جمله مواردی است که معمولا باعث مبتلا شدن به این بیماری می‌شود و خانم‌ها بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

در هنگام استفاده از جوراب واریس فرد نباید احساس اذیت کند یعنی تنگی اذیت کننده‌ای در پا ایجاد نشود.

استفاده از جوراب واریس برای چه افرادی ضروری است؟

جوراب واریس به افرادی که شغل‌هایی دارند که مجبورند بیشتر ایستاده باشند برای کم کردن خستگی در پا‌ها و پیشگیری از واریس کمک می‌کند.

این جوراب‌ها به نحوی فشاری به قسمت پایین یعنی مچ پا وارد می‌کنند که باعث فشار تدریجی خون به سمت بالا و بر عکس نیروی جاذبه زمین به سمت قلب می‌شود.
 
درمان انواع درد‌های عضلانی با استفاده از وسایل طبی
در کل جوراب واریس مانع جمع شدن خون در ورید‌ها و گشاد شدن آن‌ها و ایجاد رگ‌های واریسی در پا می‌شود.
استفاده از این جوراب‌ها حس آرامش، سبکی و راحتی را در پا ایجاد می‌کند.

استفاده از جوراب واریس در بارداری

همانطور که قبلا گفتیم زنان بیشتر در معرض بیماری واریس هستند. استفاده از قرص‌های ضد بارداری و همچنین دوران بارداری خود نیز عوارض واریس را به دنبال دارد.

در دوران بارداری بهتر است از جوراب واریس با تجویز پزشک استفاده و از استفاده خودسرانه جوراب خودداری کنند.

فایده پوشیدن جوراب واریس

از فواید جوراب واریس اینست که فشار لازم و آرامی به پا وارد می‌کند و این کار باعث می‌شود که جریان خون را به سمت قلب ببرد.

این جوراب باعث بهبود جریان خون می‌شود و درد واریس که معمولا در ساق پاست را کاهش می‌دهد. همچنین باعث می‌شود که ورم پا‌ها کمتر شود و تا حدودی از لخته شدن خون در پا‌ها پیشگیری می‌کند.

چه مواردی باید جوراب واریس بپوشیم؟

درد واریس و احساس سنگینی در پا
در زمان ورم پا
پیشگیری از لخته شدن خون، به خصوص پس از جراحی که تحرک کمتر می‌شود.

تجویز جوراب واریس برای درمان این بیماری به مدت یک سال مناسب است؛ و بعد از آن ممکن است لازم باشد برای استفاده از جوراب واریس به پزشک مراجعه شود.

نحوه استفاده از جوراب واریس

جوراب واریس باید به طور سفت به پا‌ها چسبیده باشد که فشار لازم را به مچ پا وارد کند. نیاز به زمان است و باید فرد تمرین کند تا بتواند آن را به درستی بپوشید و اثرات مفید آن را ببیند.

مزایا و فواید تشک برقی و تشک گرم کننده:

تولید تشک‌های برقی جدید به طوری است که در آن‌ها از سیم‌های برق رسان با ولتاژ پایین استفاده شده است که از امنیت بیشتری برخوردارند. این تشک‌های برقی جدید یک ترانسفورماتور دارند که ولتاژ را در سطح تشک پخش می‌کند.
 
درمان انواع درد‌های عضلانی با استفاده از وسایل طبی
شما می‌توانید برای جلوگیری از مصرف بالای برق، وسایل گرمازای خود را در شب خاموش کنید و به جای آن از تشک برقی استفاده کنید.

از دلایل استفاده از تشک برقی؛ گرفتگی عضلات، درد گردن، درد کمر، درد زانو و ... است

گرفتگی عضلات دلایل مختلفی دارد:

عدم ورزش یا دیر به دیر ورزش کردن نیز در گرفتگی عضلات نقش دارد که وقتی حرارت به محل مورد نظر اعمال شود، جریان خون بهبود می‌یابد.

بسته به اینکه چه ناحیه‌ای دچار گرفتگی شده، می‌توان از تشک برقی در اندازه‌ی مناسب استفاده کرد؛ و یا ممکن است بر اثر کار زیاد دچار درد گردن شده باشید که با استفاده از گرما‌ی تشک برقی می‌توان به کاهش درد عضلات گردن کمک کرد؛ و همچنین در ناحیه‌ی کمر، عضلات زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ممکن است با کارکردن زیاد آسیب ببینند؛ که برای درد‌های عضلانی کمر بهتر است از تشک برقی استفاده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار