کد خبر: 981824
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
استانداراردبیل:
استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل از مناطق بسیار امن در کشور بوده و در ۲ سال گذشته میزان تجمعات و تحرکات غیرقانونی با تدابیر انجام شده، کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در نشست هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی با موضوع خشونت اظهار کرد: در ۲ سال اخیر در استان اردبیل به منظور کاهش عوامل موثر در خشونت و نزاع ها کارهایی انجام شده که از جمله آن تعیین تکلیف اسناد زمین‌ها در روستاهاست که سبب کاهش ملموس مشاجرات و ‌نزاع در میان روستاییان و کشاورزان در استان شده است.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات مهم انجام شده در استان اردبیل تلاش در راه رونق تولید و فضای کسب و ‌کار است که موجبات ایجاد آرامش و دوری از خشونت را در جامعه فراهم می‌آورد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تمرکز روی کاهش عوامل خشونت‌زا در رفع این معضل موثر می‌باشد، بیان کرد: با شناسایی درست جامعه هدف و عوامل خشونت‌آفرین و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان این آسیب اجتماعی را که هزینه‌های معنوی و مادی فراوانی را برای جامعه تحمیل می‌کند، کاهش داد.

بهنامجو اظهارکرد: همه کارها باید به گونه‌ای انجام شود که مشکلات و ناملایمات ناشی از آنها به عنوان عوامل اصلی بروز خشم و خشونت به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده و زمینه آرامش روانی مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه شیوه نامناسب معماری و سیمای ظاهری شهرها و ساخت و سازها زمینه ایجاد خشونت در جامعه را فراهم می‌کند، افزود: زمانی‌که یک سازنده ساختمان با مقررات، قوانین و شیوه‌های درست انجام‌ مراحل کار آشنایی ندارد نتیجه آن ایجاد تنش و پرخاشگری میان مراجع ذیربط و ارباب رجوع می‌شود.

استاندار اردبیل عدم آشنایی افراد به نحوه انجام کارها و مراحل آن را مثال دیگری دانست که باعث ایجاد خشونت، پرخاشگری و درگیری و در نهایت کشیده شدن کار به مراجع قضایی می‌شود.

وی تاکیدکرد : آموزش افراد در همه زمینه‌ها از مسائل مربوط به ازدواج‌ و خانواده گرفته تا شیوه مناسب شهرسازی و داد و ستد ضرورت دارد و در این میان برای هر گروه از افراد جامعه و نیز برای کارهای مختلف باید نسخه مخصوص و ‌جداگانه تجویز گردد، در برنامه‌های آموزشی و نیز در نشست‌های مربوط به کاهش عوامل خشونت در جامعه باید همه گروه‌ها و صنوف مورد توجه قرار بگیرند.

بهنامجو یادآوری کرد: مردم ما همان انسان‌هایی هستند که طی چند دهه گذشته در برهه‌های حساس از تاریخ این مرز و بوم از جمله انقلاب و دفاع مقدس مظاهر بی‌بدیلی از ایثار ، از خودگذشتگی و عواطف انسانی بودند و  عواملی مانند روزمرگی ، ورود بعضی متغیرها به جامعه و نیز بعضی مشکلات از جمله بیکاری و سختی معیشت شاید باعث پایین آمدن آستانه تحمل و بروز خشونت و پرخاشگری شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر