کد خبر: 981568
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵
اعضای دو شرکت هرمی که به بهانه استخدام در مراکز دولتی جوانان تحصیل کرده شهرستانی را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری میلیاردی کرده‌اند، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، به دستور بازپرسان شعبه‌۲ و ۷‌دادسرای ناحیه‌۳۱ تحقیقات کارآگاهان اداره‌چهاردهم پلیس‌آگاهی تهران برای بازداشت متهمان از اول آذرماه امسال و همزمان با طرح شکایت‌های مشابه درباره فعالیت شرکت‌های هرمی به جریان افتاد. شاکیان که همگی از اهالی شهرستان‌های مختلف بودند، گفتند که فرزندانشان که همگی تحصیلات عالیه دارند و برای استخدام در اداره‌ها و شرکت‌های دولتی راهی تهران شده‌بودند که دیگر از آن‌ها خبری ندارند. یکی از شاکیان گفت: پسرم تحصیلات عالیه دارد و به توصیه یکی از دوستانش برای استخدام در یکی از شرکت‌های معتبر دولتی راهی تهران شد. ارتباط ما از طریق تلفن ادامه داشت تا اینکه تماس گرفت و گفت برای رهن خانه به ۴۰‌میلیون تومان پول نیاز دارد. ما هم هر طور شده‌بود پول را تهیه و برایش ارسال کردیم، اما از آن به بعد دیگر تماسش قطع شد. البته گاهی پیامکی یا در تماسی کوتاه ما را از احوال خودش با خبر می‌کرد و می‌گفت که به هیچ وجه حاضر به بازگشت به خانه نیست. بعد از آن بود که احتمال دادیم اتفاقی ناگوار برایش رخ داده باشد برای همین تصمیم به شکایت گرفتیم.

تحقیقات کارآگاهان با بررسی شکایت‌های مطرح شده حکایت از این داشت که شاکیان در دام اعضای شرکـت‌های هرمی گرفتار شده‌اند. آن‌ها در بررسی‌های بعد موفق شدند مخفیگاه آن‌ها را در خیابان‌های کوهسار و خلیج فارس شناسایی و در جریان دو عملیات همزمان ۱۱‌عضو شرکت را بازداشت کنند.

یکی از اعضای شرکت گفت: من دارای مدرک مهندسی هستم و مدتی قبل یکی از دوستانم توصیه کرد که برای استخدام در یکی از شرکت‌های معتبر دولتی راهی تهران شوم که قبول کردم. وقتی به تهران آمدم چند شب را در پارک‌ها و مسافرخانه‌ها سپری کردم. بعد از آن یکی از اعضای شرکت تماس گرفت و من را به خانه‌ای مجردی برد که چند نفر دیگر که شرایط مشابه من را داشتند آنجا بودند. آنجا بود که به من گفتند فعلاً شرایط استخدام عقب افتاده و پیشنهاد دادند تا زمان فراهم شدن شرایط وارد کار بازاریابی شوم. به توصیه آن‌ها ۴۰‌میلیون‌تومان برای رهن خانه از خانواده‌ام پول گرفتم و قرار شد بعد از دوسال فعالیت بازاریابی برای تور‌های مسافرتی و اشیای تزیینی، هفته‌ای ۱۰۰‌میلیون تومان به من پرداخت کنند که قبول کردم. مدتی که گذشت از پرداخت پول هم خبری نشد و از طرفی هم روی بازگشت به خانه را هم نداشتم تا اینکه مأموران من را بازداشت کردند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی پایتخت گفت:۱۱‌نفر از اعضای این باند دستگیر شده‌اند که از هرکدام ۴۰ تا ۵۰‌میلیون تومان پول کلاهبرداری شده‌است. وی گفت: در حال حاضر ارزش کلاهبرداری پرونده ۲‌میلیارد تومان برآورد شده‌است و متهمان به دستور قاضی راهی زندان شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار