کد خبر: 981541
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود با بیان اینکه امریکایی‌ها به دنبال موج سواری روی اعتراضات در کشور‌های منطقه هستند، گفت که واشنگتن فکر می‌کند این اعتراض‌ها ابزاری برای فشار به ایران است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با تشدید اعتراضات در لبنان و عراق و تلاش برخی کشور‌های خارجی برای به انحراف کشاندن آن، سیدحسن نصرالله جمعه شب در سخنانی نسبت به تحرکات اخیر واشنگتن هشدار داد. به گزارش شبکه المنار، سید حسن نصرالله گفت، امریکایی‌ها بسیار تلاش می‌کنند که از هرگونه اعتراضات مردمی سوء‌استفاده کنند و سوار موج این اعتراضات شوند تا در راستای منافع و نقشه‌های آن‌ها باشد. او گفت، امریکایی‌ها به اعتراضات در لبنان، عراق و حتی یمن با این دید نگاه می‌کنند که این اعتراض‌ها ابزاری برای فشار به ایران است. او ادامه داد: «آن‌ها از روز اول اعتراض‌های مردمی در لبنان اینگونه وانمود کردند و فهمیدند که این اعتراض‌ها همه علیه حزب‌الله است. آن‌ها یا خود را فریب داده‌اند یا اینکه اطلاعات غلطی به لبنانی‌ها داده‌اند امریکایی‌ها چنان وانمود و القا می‌کردند که گویا تمامی مشکلات لبنان، حزب‌الله بوده و مایک پمپئو دراین مورد تلاش‌های زیادی کرده است و گفت که لبنانی‌ها از این مشکل باید خود را خلاص کنند».

دبیرکل حزب‌الله همچنین گفت که برخی از رسانه‌های عربی و خارجی در این زمینه (تخریب حزب‌الله) به امریکایی‌ها کمک کردند و تلاش کردند هم‌صدا با واشنگتن بگویند: «تظاهرات در لبنان علیه حزب‌الله است». او افزود: «در طرف اسرائیلی هم چنین تلاش‌هایی است؛ اگر به اظهارات اسرائیلی‌ها نگاه کنیم می‌بینیم که نتانیاهو و سایر مقامات می‌گویند که تظاهرات در لبنان فرصت تاریخی برای تضعیف حزب‌الله است یا اینکه می‌گویند حالا وقت آن است که از لبنان یک امتیاز در مورد نفت یا گاز در این کشور بگیریم». نصرالله در ادامه سخنان خود گفت: «بله، ارزیابی آن‌ها در مورد اینکه حزب‌الله خطر و تهدیدی برای منافع و مصالح صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها است، درست است، حزب‌الله خطری برای منافع ملی لبنان نیست بلکه برعکس، این حزب‌الله تهدید واقعی برای منافع امریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه است». دبیرکل حزب‌الله در مورد چرایی تلاش واشنگتن و تل‌آویو برای تخریب مقاومت اسلامی در لبنان گفت که حزب‌الله در لبنان مانع تحقق توطئه‌ها و طرح و نقشه‌های آن‌ها است. او گفت: «امریکایی‌ها به لبنانی‌ها می‌گویند که اگر می‌خواهید مشکلات معیشتی شما حل شود، شما اول باید مشکل اسرائیل [یعنی حزب‌الله]را برطرف کنید».

سیدحسن نصرالله به جنجال رسانه‌ای برخی از رسانه‌های لبنانی و عربی در منطقه در مورد تحریف اظهارات یکی از مقامات نظامی در ایران نیز گفت که به محض شنیدن این اظهارات منتسب و تحریف شده، با داخل ایران تماس گرفته است: «هنگامی که اظهارات یکی از مقامات لبنانی را خواندم، مطمئن بودم که این اظهارات منتسب صحت ندارد. من شخصاً متن فارسی را خواندم و واژه لبنان را در این متن پیدا نکردم و با برادران در ایران تماس گرفتم و آن‌ها این اظهارات منتسب را تکذیب کردند». نصرالله همچنین درباره ادعای برخی مقامات صهیونیستی برای حمله به ایران هم خاطرنشان کرد: «برخی فکر می‌کنند که اگر به ایران حمله شود، این کشور برای پاسخ به حمله به متحدان خود متوسل خواهد شد و از آن‌ها کمک خواهد گرفت. می‌خواهم اینجا اطلاعات دقیقی به شما بدهم. هرکس به ایران حمله کند، خود این کشور به تنهایی پاسخ آن را خواهد داد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار