کد خبر: 981456
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
هشدار رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان:
سرهنگ جواد درستکار گفت: اجاره دادن کارت یا شماره حساب بانکی به دایر کنندگان سایت هایی نظیر قمار و شرط بندی به عنوان مباشرت در جرم است و پلیس فتا برابر قانون با متخلفان برخورد می کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان در گفت و گو با پايگاه خبري پليس گفت: تحقیقات صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان نشان می دهد، کلاهبرداران سایبری براي رسيدن به اهداف خود، افراد كم درآمد را شناسايي و با پرداخت مبلغي تقاضاي دراختيار گرفتن كارت و شماره حساب بانكي آن ها را مي كنند.

وی افزود: صاحبان حساب هاي بانكي توجه داشته باشند که به هيچ عنوان حساب بانكي خود را دراختيار ديگران قرار ندهند چرا كه هرگونه جرمي با مشخصات آنان صورت گيرد بايد در محاكم قضايي پاسخگو باشند.

این مقام انتظامی بیان کرد: براساس این تحققات ،مجرمان سایبری با هزينه خود براي ديگران حساب بازكرده و با دراختيار داشتن اطلاعات بانكي درفضاي مجازي اقدام به كلاهبرداري و ساير موارد همچجون شرط بندي و قمار مي کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان با هشدار به شهروندان در خصوص این گونه جرایم گفت: کسانی که كارت و یا شماره حساب بانكي خود را در اختيار دایر کنندگان سايت هايی نظیر قمار و شرط بندي قرار دهند به عنان مباشر جرم محسوب شده و پلیس فتا برابر قانون با آنان برخورد خواهد کرد.

سرهنگ درستکار تصریح کرد: شهرونداني كه به هر عنوان كارت، شماره حساب يا درگاه بانكي خود را دراختيار ديگران قرارداده اند قبل از بروز هرگونه مشكل و جلوگيري از سوء استفاده، رمز اول و دوم كارت خود را تغيير دهند، همچنين چنانچه دسترسي به آن افراد ندارند با مراجعه به بانك مربوطه اقدام به بستن حساب خود كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار