کد خبر: 981412
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از انتخاب اردبیل در سال 2023 به عنوان پایتخت کشورهای عضو اکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در مراسم استقبال از  نمایندگان سازمان جهانی گردشگری، یونسکو و وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سالن تشریفات مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار داشت: اردبیل مقصدی امن و ارزان گردشگری برای گردشگران است.

وی افزود: این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی، دارای مواهب متعدد و متنوع طبیعی است که در شعاع 70 کیلومتری، می‌توانیم به دریا، کوهستان، جنگل و دشت دسترسی داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به  آب‌های درمانی در سطح استان و زمستان کم‌نظیر اردبیل اشاره کرد و گفت: اردبیل با دارا بودن چندین پیست اسکی و قابلیت سرعین در کیفیت و کمیت مراکز اقامتی، می‌تواند یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران زمستانی باشد.

فلاحی با بیان اینکه اردبیل در سال 2023 پایتخت کشورهای عضو اکو خواهد بود، گفت: رویکرد اردبیل در توسعه گردشگری به‌صورت متوازن و در نسبت با اقلیم و قابلیت‌های هر منطقه موجب شد تا رونق بوم‌گردی‌ها با مصالح بومی هر منطقه و افزایش سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف عملیاتی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تجربه موفق پل معلق مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: پل شیشه‌ای هیر، و پل طویل و مرتفع ازناو خلخال اردبیل را به عنوان استان پل‌های معلق و گردشگری هیجانی نیز معرفی خواهد کرد.

فلاحی در انتهای سخنان خود حضور نمایندگان سازمان جهانی گردشگری را مغتنم خواند و گفت: امیدواریم در این پروژه جامع در حوزه گردشگری جهانی، جایگاه اردبیل به شکل واقعی خود تبیین شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر