کد خبر: 981349
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰
بروجردی: امیدی به اجرای اینستکس نیست
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اروپایی‌ها با وعده‌های واهی از مسئولیت‌هایشان در اجرای برجام شانه خالی کردند، گفت: ما امیدی به اجرای اینستکس از سوی اروپایی‌ها نداریم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: علاء الدین بروجردی در گفتگو با تسنیم با اشاره به پیوستن برخی کشور‌های اروپایی به سازوکار مالی اینستکس، گفت: اروپایی‌ها از زمانی که امریکا به‌طور یک جانبه از توافق هسته‌ای برجام خارج شد، مدام با وعده وعید‌های واهی از مسئولیت‌هایشان در اجرای برجام شانه خالی کردند و ما نیز امیدی به اجرای اینستکس از سوی آن‌ها نداریم.

وی افزود: در پی بدعهدی امریکا در اجرای توافق هسته‌ای برجام، اروپایی‌ها نیز از آن‌ها دنباله‌روی کردند، اما روش آن‌ها کاملاً موذیانه و مزورانه بود، به‌طوری که امروز شاهدیم هنوز سازوکار مناسبی برای اجرای برجام و تعاملات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران فراهم نکرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، الحاق تعداد بیشتری از کشور‌های اروپایی به سازوکار مالی اینستکس را وعده جدید اروپایی‌ها برای عقبگرد در حوزه هسته‌ای از سوی ایران دانست و اظهار داشت: از زمانی که ایران نسبت به کاهش تعهدات هسته‌ای‌اش در چارچوب برجام اقدام کرده، اروپایی‌ها برای حفظ برجام به تکاپو افتاده‌اند، اما این تلاش‌ها بی‌فایده است. بروجردی ادامه داد: تا زمانی که اروپایی‌ها برای مقابله با سیاست‌های یکجانبه‌گرایی امریکایی‌ها عزم جدی نداشته باشند، هیچ تغییری در سیاست آن‌ها در قبال برجام صورت نمی‌گیرد و فقط وعده‌های پوچ می‌دهند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: اروپایی‌ها باید بدانند که مسیر کاهش تعهدات هسته‌ای ایران در چارچوب برجام است و این مسیر همچنان ادامه دارد، اما برای اینکه کاهش تعهدات هسته‌ای متوقف شود، فقط یک راه وجود دارد و آن لغو تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی اروپایی‌هاست. بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از یک‌سال به اروپایی‌ها برای عمل به تعهداتشان در چارچوب برجام و اینستکس فرصت داد، اما آن‌ها هیچ عزمی برای عمل به وعده‌های‌شان نداشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار