کد خبر: 981344
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۰
دانش‌آموزان ایرانی مقام اول لیگ FOLK RACE و مقام سوم لیگ کارآفرینی مسابقات ربوتکس جهانی (۲۰۱۹) را کسب کردند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: در مسابقات لیگ کارآفرینی مسابقات ربوتکس جهانی (۲۰۱۹) که از ۲۹ اکتبر تا یکم دسامبر در کشور استونی شهر تالین برگزار شد، دانش‌آموزان ایرانی از بین ۴۹ تیم موفق به کسب مقام اول لیگ شدند. داوود جعفری مدیر آموزشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای چیستا رباتیک صدرا اصفهان، با بیان اینکه مسابقات ربوتکس جهانی یک جشنواره رباتیک شامل مسابقات، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، جلسات و کارگاه‌های آموزشی می‌باشد که از سال ۲۰۰۱ سازماندهی شده و به بزرگ‌ترین جشنواره رباتیک در اروپا تبدیل شده است، خبر داد: امسال در این رویداد بین‌المللی شرکت‌کنندگان ایرانی مقام اول لیگ FOLK RACE و مقام سوم لیگ کارآفرینی را کسب کردند.

جعفری با تأکید بر اینکه آموزشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای چیستا رباتیک صدرا پیشرو و پیشقدم در آموزش رباتیک در سطح ملی است، اظهار داشت: امسال ربوتکس ایران موفق به اعزام ۱۶ کارآموز در قالب ۱۰ تیم از چهار شهر اصفهان، یزد، گناوه و سنندج به کشور استونی شده است.

وی تصریح کرد: در مسابقات استونی بین‌المللی ربوتکس هزارو ۹۹ تیم شرکت کرده بودند که از این تعداد ۵۹۰ تیم از کشور استونی و ۵۰۹ تیم از کشور‌های دیگر بودند که در مجموع ۳۸ کشور در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند. مدیر آموزشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای چیستا رباتیک اصفهان گفت: در لیگ FOLK RACE، ۴۹ تیم شرکت داشته‌اند که تیم ایران موفق به کسب رتبه اول در این لیگ شد و با افتخار پرچم جمهوری اسلامی ایران را در این مسابقات برافراشتند. تیم نروژ و کلمبیا به ترتیب مقام دوم و سوم این لیگ را کسب کردند. وی افزود: در لیگ کارآفرینی نیز تیم ایران که از شهر یزد در این رقابت‌ها شرکت داشتند موفق به کسب مقام سوم شدند.

جعفری اظهار داشت: کشور‌های استونی، ایران، ترکیه، کره جنوبی، فنلاند، لتونی، لیتوانی، هلند، رومانی، قبرس، سوئد، لهستان، آذربایجان، بلاروس، کلمبیا، چین، دانمارک، اتیوپی، یونان، هند، ایتالیا، اندونزی و چندین کشور دیگر در این رقابت‌ها حضور داشتند.

مدیر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای چیستا رباتیک اصفهان خاطرنشان کرد: مقام‌آوران ایران با حضور در این مسابقات با هدف حمایت از کالای ایرانی از محصولاتی استفاده کردند که تولیدات ایران می‌باشد، این محصولات با نام SRC و آریانا مورد استقبال هواداران قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار