کد خبر: 981330
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۵
پیک رستوران که با وکالت‌نامه جعلی قصد تصاحب خانه ویلایی پیرزن تنها در منطقه زعفرانیه را داشت، بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، سوم آذرماه امسال بود که مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گفت مردی غریبه در حال بریدن قفل خانه ویلایی همسایه‌شان است که احتمال می‌دهد که او دزد باشد. لحظاتی بعد از آن تیمی از مأموران کلانتری ۱۰۱‌تجریش در محل حاضر شده و از آن مرد تحقیق کردند. مرد جوان خودش را کیوان معرفی کرد و گفت که ۲۸‌ساله است. کیوان گفت که خانه متعلق به مادرش است که از چند سال قبل رها شده‌بود و حالا قصد دارد آن را بازسازی کند. از آنجا که کیوان هیچ سندی برای اثبات ادعایش نداشت، مأموران وی را به کلانتری و سپس به دستور قاضی برای تحقیق بیشتر به پایگاه‌یکم پلیس‌آگاهی منتقل کردند. کیوان وقتی مورد تحقیق قرار گرفت وکالت‌نامه‌ای به پلیس نشان داد که براساس آن مادر او به عنوان مالک خانه معرفی شده‌بود. کارآگاهان پلیس، اما بعد از بررسی وکالت‌نامه متوجه جعلی بودن آن شدند.

در شاخه دیگری از تحقیقات سردفتری که وکالت‌نامه در آنجا صادر شده‌بود به اداره پلیس دعوت شد. او بعد از دیدن وکالت‌نامه گفت که این سند را برای وکالت‌نامه یک خودرو صادر کرده که متهم آن را برای انتقال خانه جعل کرده است.

بعد از به دست آمدن این اطلاعات و برملا شدن جعلی بودن سند بود که کیوان مورد بازجویی‌قرار گرفت و این بار به جعل سند و تلاش برای تصاحب خانه ویلایی اعتراف کرد.

کیوان گفت: من پیک موتوری یکی از رستوران‌های محل هستم و از چند سال قبل برای مالک این خانه که پیرزنی ۹۰‌ساله است غذا می‌آوردم. در جریان رفت و آمد به خانه او بود که پیرزن به من اعتماد کرد و خیلی از کار‌های خانه‌اش را به من می‌سپرد که برایش انجام می‌دادم.

متهم ادامه داد: یک روز پیرزن به من گفت که خانه ویلایی‌اش به او ارث رسیده است و از من خواست که در کار انتقال سند به او کمک کنم. او به من قول داد در قبال انجام این کار دو دانگ از خانه را به نام من منتقل می‌کند که قبول کردم. بعد از این پیشنهاد بود که وسوسه شدم تا کل خانه را تصاحب کنم. با خودم فکر کردم که پیرزن به علت کهولت سن به زودی فوت می‌شود و از این فرصت می‌توانم برای انتقال خانه به نام خودم استفاده کنم. ماجرا را با یکی از دوستانم که مردی ۶۵‌ساله به نام امیر است در میان گذاشتم و از او خواستم به من کمک کند. امیر از مجرمان سابقه‌دار بود که قبلاً به اتهام کلاهبرداری بازداشت شده و به زندان افتاده‌بود و خیلی وقت‌ها به پاتوقی که برای مصرف شیشه داشتیم او را ملاقات می‌کردم. متهم گفت: یک‌روز مدارک پیرزن را به امیر نشان دادم و او قبول کرد در قبال گرفتن ۲‌میلیون تومان وکالت‌نامه را جعل کند که قبول کردم. بعد از جعل وکالت‌نامه هم قصد تصاحب خانه را داشتم که بازداشت شدم.

با اطلاعاتی که کیوان در اختیار پلیس گذاشت امیر هم در مخفیگاهش در خیابان ستارخان شناسایی و ۱۷‌آذرماه بازداشت شد. امیر هم در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد. سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: به دستور بازپرس شعبه‌دهم دادسرای ناحیه‌یک تهران تحقیقات از متهم در پایگاه یکم پلیس آگاهی در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار