کد خبر: 981317
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه کل فرهنگ با ورزش و تربیت بدنی ۵/ ۲ درصد از کل بودجه عمومی بوده که این میزان کمتر شده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش مهر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص بودجه حوزه فرهنگ گفت: به صورت کلی بودجه فرهنگ در سال‌های مختلف وضعیت رضایت‌بخشی ندارد. بودجه فرهنگ با یک مبنای پایینی بسته شده و با همین مبنای پایین پیش آمده است و شرایط سخت نیز فشار را بر بودجه فرهنگ بیشتر نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به شرایط موجود فشار قابل توجهی بر بودجه فرهنگ در بخش‌های مختلف آمده است. بودجه کل فرهنگ با ورزش و تربیت بدنی ۵/ ۲ درصد از کل بودجه عمومی بوده که این میزان کمتر شده است. ما گفتگو‌های فراوانی را در فضای دولت برای اصلاح این بودجه داشته‌ایم، شرایط کشور را درک می‌کنیم، اما علی‌القاعده فضای فرهنگ فضایی است که نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

صالحی در خصوص مطالب مطرح شده درباره معافیت مالیاتی هنرمندان گفت: در مسیر بودجه یک تبصره‌ای آمده بود که می‌توانست برای جامعه وسیعی از اهالی فرهنگ خطرناک باشد. شما می‌دانید در بودجه سال ۹۹ کارمندانی با دریافتی کمتر از ۳ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف هستند. بخش وسیعی از اهالی فرهنگ و هنر داریم. ۴هزار ناشر فعال و چندین هزار موسسه قرانی وجود دارد. همچنین اصحاب رسانه و جامعه فرهنگی که بر اساس اطلاعات ما میانگین درآمدی آن‌ها حدود ۵/۲ میلیون تومان است در حالی که حقوق کارمندان بالای ۳میلیون تومان است، البته عده‌ای کمتر از این میزان دریافت می‌کنند یا بیشتر.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آن چیزی که در بودجه آمده بود و قابل دفاع نیست این بود که ۵۰درصد از این معافیت‌های مالیاتی لغو می‌شد. حجم قابل توجهی از هنرمندان، اهالی فرهنگ و رسانه، موسسات و مجموعه‌هایی که در حوزه فرهنگ و هنر کار می‌کنند گرفتار مسئله می‌شوند. فضای چنین پیشنهاد‌های انقلابی و تندی در بودجه نیست و این مباحث باید در مسیر اصلاحات مالیاتی مطرح شود. این اتفاق می‌توانست تاثیر گسترده‌ای بر اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه داشته باشد، به همین دلیل بر اساس مسائل و مطالبی که مطرح شد به این نتیجه رسیدیم که فعلاً فضای مطرح شدن این موضوع در بودجه نیست و اگر قرار است بحثی صورت بگیرد در حوزه اصلاح قانون مالیاتی است که باید به صورت کارشناسی اتفاقات درستی صورت پذیرد. مالیات برخی از افرادی که صاحب درآمد‌های بالاتری هستند باید مورد بازبینی قرار گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار