کد خبر: 981151
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
سرویس سیاسی جوان آنلاین: در جریان تبلیغات مربوط به انتخابات، برخی از نامزد‌ها هزینه‌های زیاد و غیرمتعارفی را برای حضور در مجلس انجام داده‌اند که در بسیاری از موارد منبع این هزینه‌ها شفاف نیست.
به گزارش فارس، حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در برنامه «رویداد» رادیو گفتگو، با بیان اینکه برخی از کانون‌های قدرت و ثروت تلاش می‌کنند در جریان تبلیغات نامزد‌های انتخابات، آن‌ها را تطمیع کنند تا سپس از حضور آن‌ها در مجلس به نفع خود استفاده کنند، اظهار داشت: در سیاست‌های انتخاباتی که رهبر معظم انقلاب سال گذشته ابلاغ کردند، ایشان تأکید کرده بودند که هزینه‌های تبلیغات باید مشخص و شفاف شود. متأسفانه یک نقص قانونی در مورد شفاف‌سازی هزینه‌های انتخابات وجود دارد که باید در جهت رفع آن اقدام شود.
این عضو حزب مؤتلفه خاطرنشان کرد: بعد از ابلاغ سیاست‌های انتخاباتی از سوی مقام معظم رهبری یک گروه کارشناسی متشکل از اعضای مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تشکیل شد تا طرحی را در این ارتباط تهیه و تدوین کنند. این طرح پس از تهیه و تدوین، در کمیسیون شورا‌های مجلس تصویب شد و در دی ماه سال گذشته نیز یک فوریت این طرح در مجلس مورد تأیید قرار گرفت، سپس در اردیبهشت ماه سال جاری جزئیات این طرح در صحن علنی مجلس نیز پس از بحث‌های کارشناسی مورد تصویب قرار گرفت و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شد، شورای نگهبان نیز ایراداتی را به این طرح وارد کرد، در ادامه این طرح برای رفع ایرادات شورای نگهبان به کمیسیون شورا‌های مجلس بازگردانده شد، اما متأسفانه هنوز در این کمیسیون برای رفع ایرادات اقداماتی صورت نگرفته است.
ترقی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: هزینه تبلیغات برای حضور در انتخابات بسیار بالاست و این موضوع مانع از آن می‌شود که یک رقابت سالم و متوازن بین کاندیدا‌ها ایجاد شود و در این فرایند حق کسانی که به دنبال این شیوه‌های تبلیغاتی نیستند، ضایع می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار