کد خبر: 981150
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: مالیات یکی از درآمد‌های پایدار دولت است و نباید با معافیت‌های مالی متعدد دست دولت را خالی بگذاریم. زمانی که معافیت‌های مالیاتی زیاد شود، دولت بدون توجه به مجلس و مردم قیمت بنزین را یک‌شبه سه‌برابر می‌کند.
حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با مهر، با اشاره به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر معافیت مالیاتی هنرمندان در لایحه بودجه ۹۹، گفت: بهتر است به جای آنکه معافیت‌های مالیاتی برای هنرمندان در نظر گرفته شود، خدمات دیگری به آنان عرضه شود چراکه هنرمندان خواسته‌های جدی‌تری دارند و برای مثال مسائلی همچون بیمه هنرمندان خاستگاه جدی‌تری تا معافیت مالیاتی دارد.

وی با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی بر خلاف برنامه ششم توسعه است، ادامه داد: مالیات یکی از درآمد‌های پایدار دولت است و نباید با معافیت‌های مالی متعدد دست دولت را خالی بگذاریم. زمانی که معافیت‌های مالیاتی زیاد شود، نظم درآمد‌های دولت برهم می‌خورد و دولت هم بدون توجه به مجلس و مردم قیمت بنزین را یک شبه سه برابر می‌کند.
آزادی‌خواه با بیان اینکه اگر معافیت‌های مالیاتی نباشد دولت مجبور نمی‌شود قیمت بنزین را سه برابر کند، افزود: از سوی دیگر، به دنبال معافیت‌های مالیاتی، رانت و فساد به وجود می‌آید چراکه معافیت مالیاتی یک امتیاز است و افرادی هستند که به دنبال کسب این امتیاز هستند و با اقدامات غیرقانونی همچون مجوز‌های کاذب به دنبال آن هستند که این معافیت‌ها را به دست آورند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اعتقاد بنده اقداماتی همچون تعیین معافیت‌های مالیاتی برای هنرمندان در لایحه بودجه نوعی عوام‌فریبی و با نگاه پوپولیستی است و سزاوار نیست که دولت این اقدام را انجام دهد. قطعاً صنوف مختلفی در جامعه فعالیت می‌کنند که نسبت به هنرمندان در اولویت بیشتری برای معافیت‌های مالیاتی هستند.
وی خاطرنشان کرد: بعید است مجلس شورای اسلامی در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۹ به این پیشنهاد دولت یعنی معافیت صددرصدی هنرمندان از پرداخت مالیات رأی مثبت دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار