کد خبر: 981093
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در آینده نزدیک در استان اردبیل رادار رصد هواشناسی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیاوش محمدی در نشستی با فرماندار خلخال اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده رادار هواشناسی در سفر رییس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد که این رادار ۸۰ درصد استان را زیرپوشش قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی رادار هواشناسی که در گرمی مغان احداث شده بیش از ۸۲ میلیارد ریال هزینه شده، گفت: با توجه به خرید تجهیزات این رادار در سال‌های گذشته و با توجه به تورم امروزی جامعه هزینه راه‌اندازی این رادار به قیمت روز ۴۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: بهره‌برداری از این رادار سبب می‌شود تا اردبیل نهمین استان کشور باشد که از این امکانات روز هواشناسی و تکنولوژی دریافت داده‌ها و پیش‌بینی هوا برخوردار است.

محمدی همچنین با اشاره به کارایی و ویژگی‌های این رادار هواشناسی تصریح‌کرد: اطلاع‌رسانی از سوی کارشناسان هواشناسی در زمینه شناخت پدیده‌های جوی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رادار بشمار می‌رود.

وی در مورد نقش پیش‌بینی‌های هواشناسی در بخش‌های مختلف بیان کرد: از مهم‌ترین بخش‌هایی که این پیش‌بینی‌ها در آن تاثیر اساسی دارد بخش کشاورزی بوده که با توصیه‌های لازم و به‌موقع به کشاورزان می‌توان خسارات ناشی از شرایط جوی را در این بخش به حداقل رساند که با توجه به این مهم انتظار می‌رود کشاورزان به این توصیه‌ها توجه جدی و اساسی داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه با راه‌اندازی این رادار امکان پیش‌بینی‌های جوی در میان و بلندمدت و نقطه‌ای در مناطق شمالی و مرکزی استان اردبیل امکان‌پذیر می‌شود، اظهارداشت: به علت کوهستانی بودن شهرستان خلخال این رادار قادر به پوشش هواشناسی منطقه جنوب استان نخواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر