کد خبر: 981007
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی عصر امروز دنبال می‌شود که مسابقات این هفته تحت تأثیر برکناری‌ها و استعفا‌های مربیان چندان چنگی به دل نزد، اما اوج حاشیه‌های این هفته گرفته نشدن دو پنالتی مسلم تیم شهرخودرو مقابل سپاهان در مشهد بود تا بحث قضاوت‌هایی که به سود سپاهان می‌انجامد دوباره داغ شود. استقلال هم بدون استراماچونی با پیکان مساوی کرد.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین:
تساوی مشهد به سود استقلال
در حساس‌ترین بازی این هفته، ظهر دیروز شهرخودرو و سپاهان در ورزشگاه امام رضا مشهد به تساوی یک - یک رضایت دادند تا فرصت صدرنشینی را از دست بدهند. دو تیم مدعی قهرمانی بازی را با احتیاط شروع کردند و هرچند موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند، اما ترس از واگذاری نتیجه و عقب ماندن از کورس قهرمانی باعث شده بود تا حملات آن‌ها دوام و پیگیری لازم را نداشته باشد و این شد که با تساوی بدون گل در نیمه اول راهی رختکن شدند.

نیمه دوم را سپاهان بهتر آغاز کرد و از همان ابتدا فشار را روی دروازه میزبان خود افزایش داد. شاگردان قلعه‌نویی در دقیقه ۶۰ موفق شدند روی کرنر ارسالی کیانی با ضربه سر گیورگی گولسیانی مدافع پیش‌تاخته‌شان جلو بیفتند، اما در دقیقه ۶۴ صحنه جنجالی بازی رقم خورد تا جایی که امید نورافکن مقابل چشمان حیدری، داور مسابقه با دست جلوی شوت مهاجم شهرخودرو را گرفت تا فریاد اعتراض یحیی گل‌محمدی به آسمان برود، اما خبری از پنالتی نبود!

بعد از این صحنه شهرخودرو یکپارچه حمله شد و در دقیقه ۸۹ توسط شاکری به گل مساوی دست یافت، اما در دقیقه ۹۳ باز هم حیدری قاضی میدان به سادگی از خطای هند بازیکن سپاهان در محوطه جریمه چشم‌پوشی کرد تا نقش تأثیرگذاری در نتیجه مساوی این دیدار داشته باشد.

در دیگر بازی مهم دیروز دو تیم ماشین‌سازی تبریز و تراکتور دربی تبریز را برگزار کردند. به‌طور مشخص این دیدار تحت تأثیر جدایی مصطفی دنیزلی از تراکتور بود، اتفاقی که نقش خود را به‌خوبی ایفا کرد تا تراکتور دربی تبریزی‌ها را با حساب ۲ برصفر واگذار کند و اوضاعش خراب‌تر از قبل شود. در دو بازی دیگر دیروز فولاد در اهواز با یک گل پارس جنوبی جم را مغلوب کرد و ذوب‌آهن هم با دو گل از سد مهمان خود نساجی مازندران گذشت.

آبی‌ها در بحرانی‌ترین شرایط به مصاف پیکان رفتند. دیروز استقلال در بحران جدایی استراماچونی دست‌وپا می‌زد و با شرایطی سخت مقابل پیکان قرار گرفت. آبی‌ها بدون سرمربی و در شرایطی که جواد زرینچه هم قبول نکرد تا به‌عنوان سرمربی روی نیمکت بنشیند در یک بازی حساس و سخت با پیکان ۲-۲ مساوی کردند تا با ۲۶ امتیاز به صدرنشینی خود ادامه دهند. برای استقلال مهدی قائدی و وریا غفوری گل زدند و گل‌های پیکان را هم فراز امامعلی و حسین پورامینی زدند. ضمن اینکه شهریار مغانلو نیز یک پنالتی برای پیکان از دست داد.

پرسپولیس در اندیشه صعود
اما عصر امروز از ساعت ۱۶:۳۰ دو بازی برگزار می‌شود که طی آن‌ها شاهین شهرداری بوشهر در زمین خود میزبان صنعت نفت آبادان است و در دیگر بازی نفت مسجدسلیمان تیم بدون شکست میانه‌های جدول رده‌بندی از سایپا پذیرایی می‌کند. در مهم‌ترین بازی امروز از ساعت ۱۷:۳۰ پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان گل‌گهر سیرجان خواهد بود.

سرخ‌ها با پیروزی خوب و روحیه‌بخش هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن توانستند به اوضاع نابسامان خود سر و سامانی دهند و در جمع مدعیان قهرمانی باقی بمانند. البته پرسپولیسی‌ها هنوز نمی‌توانند به صدر جدول برسند، اما امروز این فرصت را دارند تا با پیروزی برابر مهمان رده پانزدهم و شش امتیازی خود فاصله‌شان را با رقبا کمتر و شاید حتی صعود یک پله‌ای در جدول رده‌بندی داشته باشند.

کالدرون این روز‌ها روی نیمکت پرسپولیس اوضاع آرامی دارد، هرچند که او هم مانند همتای استقلالی خود پیش از این مطالباتش را درخواست کرده و هیچ بعید نیست مثل استراماچونی ناگهان به سیم آخر بزند، به‌خصوص اینکه با پیروزی در دیدار امروز و افزایش امتیازات این فرصت را دارد تا با توپ پر و منت بسیار چنانچه خودش گفته در دسامبر پرسپولیس را ترک کند. کالدرون در بازی قبل با استفاده از ترکیب سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده در قلب دفاع و به‌کارگیری بشار رسن در میانه زمین بازی را در زمین ذوب‌آهن برد، حال انتظارات بر این است که مرد آرژانتینی نیمکت سرخ‌ها به این ترکیب برنده دست نزند، به‌خصوص که امروز برای نزدیک‌تر شدن به صدر جدول پرسپولیس حتماً باید ببرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار