کد خبر: 980778
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بیماری آنفلونزا در استان اردبیل تا کنون سه فوتی داشته که هر سه مورد در شهرستان اردبیل اتفاق افتاده به‌طوری‌که دو بیمار فوتی بالای ۸۰ سال سن داشته و بیمار فوت شده دیگر دارای بیماری قلبی بوده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رضایی بنا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیماری آنفلونزا برای افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای خاص هستند خطرناک بوده و بهتر است که اقدامات مراقبی برای پیشگیری در بین عموم مردم به‌خصوص بیماران همچون سرطانی،کلیوی، قلبی، ریوی به شکل کامل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند، افزود: بیماری آنفلوآنزا حدود یک هفته طول می‌کشد و با علائم شدیدتر از سرماخوردگی همراه بوده و از طریق استراحت کافی، مصرف مایعات فراوان و در موارد حاد از طریق بستری و درمان ضدویروسی قابل کنترل است ولی در صورت اپیدمی می تواند تا ۲۰ درصد از جمعیت را درگیر کند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: باتوجه به اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه به مدت دو روز کلیه مقاطع تحصیلی استان تعطیل اعلام شد که از شیوع آنفولانزا جلوگیری شود و در صورت ابتلا به این بیماری‌ حتمأ به مراکز درمانی سطح استان مراجعه شود.

رضایی بنا گفت: برای دانشگاه‌های استان تعطیلی از جانب دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد نشده و اجازه تعطیلی دانشگاه‌های استان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی نیست و در این مورد دانشگاه‌ها می‌توانند به اختیار تصمیم بگیرند.

وی بیان کرد: به ادارات استان و دیگر مراکز عمومی استان اعلام شده که برای پیشگیری از شیوع آنفولانزا در صورت وجود بیماری مشکوک به آنفولانزا با مرخصی فرد بیمار تا بهبودی کامل موافقت‌ شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر