کد خبر: 980504
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
کشور ترکیه و شهر استانبول همچنان محبوب‌ترین مقصد گردشگران ایرانی به شمار می‌رود و سه دلیل عمده آن هزینه نسبتاً پایین، نزدیکی و عدم نیاز به دریافت روادید برای سفر است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش «عصر ایران» به نقل از سی‌ان‌ان ترک، بر اساس اعلام فرماندار شهر استانبول ترکیه، در ۱۰ ماهه نخست سال جاری میلادی (۲۰۱۹) آمار ورود گردشگران خارجی به شهر استانبول با ۱۱ /۹۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۳۷۶ نفر رسیده است.

به گفته فرماندار استانبول، پس از آلمانی‌ها گردشگران ایرانی در جایگاه دوم هستند و در ۱۰ ماهه نخست سال جاری میلادی ۷۷۴ هزار و ۶۸۲ گردشگر ایرانی وارد استانبول شده‌اند. گفتنی است ماه گذشته نیز وزارت گردشگری ترکیه با ارائه آماری از میزان ورود گردشگران خارجی به ترکیه در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی، اعلام کرده بود گردشگران ایرانی پس از آلمانی‌ها بیشترین تعداد گردشگران خارجی شهر استانبول بوده‌اند و پس از ایرانی‌ها، روس‌ها در جایگاه سوم هستند. گردشگران ایرانی به دلایل مختلفی به استانبول سفر می‌کنند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها تجارت و سیاحت است. هزینه نسبتاً پایین سفر به ترکیه برای گردشگران ایرانی در کنار عدم‌نیاز به صدور روادید همه ساله گردشگران ایرانی زیادی را عازم شهر‌های مختلف ترکیه می‌کند.

با وجود اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در ۱ /۵ سال گذشته از میزان سفر‌های خارجی ایرانی‌ها کاسته است و گردشگری داخلی را رونق بیشتری داده و حتی به دلیل اختلاف قیمت‌های ناشی از افت ارزش ریال ایرانی، گردشگران کشور‌های همسایه را به سفر به ایران ترغیب کرده، اما سفر به ترکیه همچنان به دلیل ارزانی نسبی در مقایسه با دیگر سفر‌های خارجی، برای گردشگران ایرانی از محبوبیت نسبی برخوردار است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار