کد خبر: 980248
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
عضو تیم ملی کاراته گفت: هدف من از زمانی که تغییر وزن دادم حضور در مرحله نهایی رقابت‌های کسب سهمیه در فرانسه بود و طلای مادرید شروعی خوبی برای این اتفاق مهم بود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: امیر مهدیزاده با بیان مطلب فوق گفت: رقابت‌های لیگ جهانی کاراته مادرید به عنوان آخرین مرحله از رقابت‌های کاراته وان در سال ۲۰۱۹ در سطح فنی بالایی برگزار شد و به لطف خدا من در این مسابقات بعد از چندبار حضور ناموفق در تورنمنت ها، با عملکرد خوب به نشان طلا دست پیدا کردم.

وی افزود: در این رقابت‌ها کار خود را با برتری مقابل نماینده شیلی که نشان برنز جهان را در اختیار داشت آغاز کردم و سپس رقیب بلژیکی، بعد از آن قهرمان جهان و نفر یک رنکینگ المپیکی از فرانسه، نماینده ژاپن و قهرمان آسیا ۲۰۱۹ از ژاپن را از پیش رو برداشتم. در فینال هم کاراته کای ترکیه‌ای با مدال نقره زیر ۲۱ سال جهان را شکست دادم و طلا گرفتم.

دارنده نشان طلای لیگ جهانی مادرید در خصوص شرایط کسب سهمیه گفت: زمانی که تصمیم به تغییر وزن گرفتم، به همه این مسائل فکر کرده بودم؛ اینکه برای جا افتادن در وزن ۶۷- کیلوگرم به زمان نیاز داشتم. اکنون فکر می‌کنم که به شرایط مبارزه و کسب مدال در این وزن آشنا شده ام. از همان زمان هدفم کسب سهمیه در مسابقات اردیبهشت ماه سال آینده در فرانسه بود که به امید خدا به آن خواهم رسید.

مهدیزاده ادامه داد: برای کسب سهمیه از طریق سیستم کسب سهمیه ۱۶ تورنمنت مختلف برنامه ربزی شده است که در نهایت ۵ نفر اول رنکینگ موفق به کسب سهمیه می‌شوند. ولی در فرانسه که یک تورنمنت است، نفرات اول تا سوم هر وزن جواز حضور در المپیک را می‌گیرند. به همین دلیل اهمیت بالایی دارد. ضمن اینکه با خارج شدن ۵ نفر اول رنکینگ از حضور در رقابت‌های فرانسه، شرایط متفاوت‌تر خواهد بود.

وی در مورد برنامه بعدی خود گفت:، چون هدف اصلی و نهایی من کسب سهمیه از رقابت‌های فرانسه است، از این پس با نگاه دیدار تدارکاتی، تورنمنت‌های پیش رو را با مشورت مربیان انتخاب و شرکت می‌کنم. می‌خواهم با آمادگی بالا راهی فرانسه شده و پس از قطعی کردن سهمیه، به مدال المپیک فکر کنم. اکنون تنها هدفم فقط کسب سهمیه است.

پرافتخارترین سبک وزن کاراته ایران در پایان گفت: می‌خواهم با آرامش و بدون هر حاشیه‌ای فقط تمرین کرده و با بهترین شرایط مسابقات پیش رو را پشت سر بگذارم. کسب مدال المپیک افتخار بزرگی برای کاراته ایران است. در این مسیر با فدراسیون و کادر فنی کاملا هماهنگ هستم و به امید خدا همه کمک کنند به این هدف برسیم
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار