کد خبر: 980210
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که فاصله «جرمی کوربین» از «بوریس جانسون» رو به کاهش است، با این حال برخی اقدامات از جمله مطرح کردن موضوع انتقاد وی از سازمان ناتو عملاً اقدامی است که به تخریب چهره کوربین در برابر جانسون منتهی خواهد شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مبارزات کوربین و جانسون سران احزاب کارگر و محافظه‌کار برای حضور قوی‌تر در انتخابات ۱۲دسامبر (۲۱ آذرماه) شدت گرفته است. نظرسنجی جدیدی که مؤسسه تحقیقاتی «آی. سی. اِم» برای خبرگزاری رویترز انجام داده نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار اکنون با اختلاف ۷ درصدی از حزب کارگر پیش است. این در حالی است که نظرسنجی دیگری که پیش‌تر منتشر شده بود، فاصله حزب محافظه‌کار با حزب کارگر را ۹ درصد نشان می‌داد. حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» نیز فعلاً از حمایت ۳۵ درصدی مردم انگلیس برخوردار است. همزمان با بهبود وضعیت کوربین، روز سه شنبه روزنامه انگلیسی «دیلی‌میلی» گزارشی درباره مواضع کوربین علیه ناتو و ائتلاف‌های نظامی غربی منتشر کرده است. در این گزارش، به موضع‌گیری کوربین علیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اشاره شده است. بنابر گزارش این روزنامه در یک فایل ویدئویی که مربوط به سال ۲۰۱۴ است، کوربین در جریان یک تجمع اعتراضی در برابر ساختمان شبکه «بی‌بی‌سی» در لندن، علیه ناتو و ائتلاف‌های نظامی غربی موضع گیری کرد و گفت: «کاش ناتو وجود نداشت.» این افشاگری در شرایطی صورت گرفت که انگلیس در هفته جاری میزبان نشست سران کشور‌های عضو ناتو خواهد بود.

این نخستین باری نیست که کوربین علیه ناتو موضع‌گیری می‌کند. او در مصاحبه ماه گذشته خود با «بی‌بی‌سی» در پاسخ به اینکه درباره صحبت‌های رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح انگلیس و تأکید او بر اینکه «ناتو موفق‌ترین ائتلاف نظامی در تاریخ است»، سؤال کرد و پرسید که آیا او با حرف‌های این ژنرال موافق است، گفته بود: «من مطمئن نیستم که ناتو را آنگونه تعریف کنم بلکه آن را به عنوان محصول یک تلاش برای متحد کردن مردم در جریان و بعد از جنگ جهانی دوم تعریف خواهم کرد، البته که ما عضو ناتو هستیم و صدای ما در آنجا وجود دارد تا از تنش‌ها کاشته شود. مجری بی‌بی‌سی سپس به اظهارات جنجالی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص «مرگ مغزی ناتو» و انتقادهایش از مواضع ترکیه در شمال سوریه سؤال کرد. کوربین در انتقاد گفته بود: «هر دوی این اظهارات [اظهارات رئیس ستاد مشترک انگلیس و اظهارات ماکرون]اظهاراتی تند هستند و شاید هیچ کدام از آن‌ها درست نباشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار