کد خبر: 980028
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
حجت الاسلام میرزایی اعلام کرد:
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان غربی از اعزام 13 زائر بار اولی در قالب «طرح زائران حرم رضوی» به مشهد مقدس خبر داد.

حجت الاسلام داود میرزایی اظهار داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین، در قالب طرح «زائران حرم رضوی» از محل عواید موقوفات مرتبط دارای درآمد و خیرین نیک اندیش، ۱۳ نفر از مشتاقان زیارت امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه طرح «زائران حرم رضوی» با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات کمک به زوار امام رضا(ع) و با رویکرد شفاف ‌سازی و اطلاع‌ رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود، تصریح کرد: شناسایی افراد واجد شرایط مطابق نیات واقفین، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور در حوزه اجرای نیات، شفاف‌سازی در خصوص مصرف عواید موقوفات مرتبط، زمینه‌سازی، ترغیب و جذب خیرین در امر ایجاد وقف جدید در موضوعات مرتبط و نیازهای روز جامعه از دیگر اهداف این طرح محسوب می‌شود.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه افزود: این طرح در استان از محل عواید موقوفه حاج آقا بیگ و خیرین نیک اندیش در جهت حمایت از افرادی که قادر به تأمین هزینه سفر به مشهد مقدس نبودند صورت گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان غربی در زمینهٔ شرایط انتخاب زائرین نیز یادآور شد: با توجه به مدنظر قرار دادن شرایط مندرج در وقف نامه‌ها برای افراد و یا مکان خاص، زائرین بار اولی و یا افراد ساکن در مناطق محروم و روستایی که حداقل طی ۱۵ سال گذشته به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند، خادمین بقاع متبرکه و مساجد و همچنین شهروندان تحت پوشش نهادهای حمایتی ازجمله کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی از اولویت‌های این طرح محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به تقویت برنامه‌های فرهنگی در طول اجرای این طرح ، تصریح کرد: حضور مستمر روحانی کاروان از مبدأ حرکت تا مقصد، اجرای مراسم بدرقه در بقاع متبرکه، زیارت دسته‌جمعی، تجمع زائرین در دارالهدایه و بهره‌مندی از موعظه وعاظ مطرح کشوری، برپایی خیمه معرفت و پاسخ به سؤالات شرعی زائرین، برگزاری مسابقه کتاب ‌خوانی، توزیع بسته ‌های فرهنگی و اهداء توشه و سوغات به زائرین از دیگر برنامه‌ های فرهنگی در طول برگزاری این طرح است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر