کد خبر: 979964
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
رئیس مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور:
رئیس مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور گفت: باغداران و کشاورزان در سطح استان اردبیل عموما نگران سرما‌زدگی درختان میوه هستند که بر این اساس استان اردبیل به‌عنوان پایلوت اجرای نژادهای مختلف درختان میوه کشور انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شکرالله حاجی‌وند در نشست بررسی توسعه باغداری در استان اردبیل اظهار داشت: موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور دارای هفت پژوهشکده پسته،‌ چای، گل، گیاهان زینتی، مرکبات، میوه‌های نیمه گرمسیری، خرمای گرمسیری و سبزیجات و صیفی است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل به عنوان پایلوت اجرای نژادهای مختلف درختان میوه کشور انتخاب شده است افزود: باغداران و کشاورزان در سطح استان اردبیل عموما نگران سرما‌زدگی درختان میوه هستند که بر این اساس استان اردبیل به عنوان پایلوت اجرای نژادهای مختلف درختان میوه کشور انتخاب شده است.

حاجی‌وند سرمازدگی درختان میوه را از مهم‌ترین مخاطرات باغداری در استان اردبیل عنوان و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و فاکتورهایی که تولیدات باغبانی استان اردبیل را به‌مخاطره می‌اندازد و همیشه  نگرانی تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش باغبانی را موجب می‌شود، سرمازدگی درختان میوه و عموماً تنش‌های زنده و غیره زنده است.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور بیان کرد: در این راستا مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور ارقام، نژادها و ژنوتیپ‌هایی را به‌‌صورت پایلوت در سطح استان اردبیل به اجرا می‌گذارد تا مناسبت‌ترین ارقام که مقاوم به شرایط آب و هوایی منطقه بوده و سازگاری خوبی از خود نشان دهند در این استان ترویج داده شود.

وی از برطرف شدن مسائل و مشکلات ایستگاه تحقیقات باغداری مشگین‌شهر خبر داد و اظهار کرد: ایستگاه تحقیقات باغبانی مشگین‌شهر دارای ژنوتیپ‌های ارزشمندی از درختان میوه است که قطعا با تجهیز این مؤسسه سعی می‌کنیم مسائل و مشکلات پیشروی آن را حل و فصل کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر