کد خبر: 979908
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
آلمان، فرانسه و پرتغال با هم همگروه شدند
تیم‌های صعود‌کننده به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ برای درخشش در این رقابت‌ها کار دشواری در پیش دارند. با قرعه‌کشی که در بخارست انجام شد، تکلیف شش گروه مسابقات معلوم شد و حالا تیم‌هایی که داعیه قهرمانی در اروپا را دارند باید برای رسیدن به این هدف از سد مدعیان بگذرند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در حالی با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد که فعلاً چهره ۲۰ تیم صعود‌کننده مشخص شده و با برگزاری دیدار‌های پلی‌آف در فروردین‌ماه چهره چهار تیم دیگر نیز مشخص خواهد شد. این رقابت‌ها ۲۳ خرداد سال آینده آغاز می‌شود.

جشنواره فوتبال
پس از پایان مراسم قرعه‌کشی، گروه F به دلیل حضور تیم‌های پرتغال، فرانسه، آلمان و رومانی گروه مرگ لقب گرفت. همگروهی سه تیم مدعی بیشتر از همه مربیان آن‌ها را نگران کرده است. کسی انتظارش را نداشت که آلمان، فرانسه و پرتغال در رقابت‌های سال آینده در یک گروه قرار بگیرند. در مرحله مقدماتی پرتغالی‌ها به‌رغم درخشش ستاره خود کریس رونالدو بعد از اوکراین به عنوان تیم دوم جواز صعود گرفتند. خروس‌ها، اما صدرنشین گروه خود بودند و ژرمن‌ها نیز به عنوان تیم اول صعود کردند. یواخیم لو، سرمربی آلمان در گفت‌وگویش با خبرنگاران از قرار گرفتن در سخت‌ترین گروه ابراز خوشحالی کرد: «اینکه این گروه، گروه مرگ است شکی وجود ندارد. همه تیم‌های حاضر در گروه برای صعود باید تا آخرین حد توان‌شان تلاش کنند. این بازی‌ها جشنواره فوتبال خواهد بود. ما تیم جوانی داریم و انتظارات از این تیم بسیار بالاست. رقابت‌های یورو انگیزه بسیار خوبی برای بازیکنان است تا خود را ثابت کنند.»

قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ به درخشش در یورو هم می‌اندیشد. دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه برخلاف لو به سخت بودن شرایط تیمش اعتراف کرد: «در گروه بسیار سختی قرار گرفته‌ایم. باید با تیم‌های قدرتمندی رقابت کنیم و این یعنی باید خود را به خوبی آماده این رقابت بزرگ کرد. شکست برابر پرتغال در فینال یورو ۲۰۱۶ تجربه تلخی بود، اما آن را فراموش کرده‌ایم و به دنبال انتقام نیستیم. شرایط تغییر کرده است، می‌خواهیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.»

سایر مدعیان
تیم ملی ایتالیا در گروه A با ترکیه، سوئیس و ولز همگروه شده و با اینکه به نظر می‌رسد لاجوردی‌پوشان کار آسان‌تری در پیش داشته باشند، روبرتو مانچینی سرمربی ایتالیا نظر دیگری دارد: «بدون شک در گروهی قرار گرفته‌ایم که همه تیم‌ها برای صعود مبارزه خواهند کرد و همه به دنبال موفقیت هستند. ما در مرحله مقدماتی عملکرد خوبی از خود نشان دادیم، اما تا آغاز رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ باید به همین روند ادامه دهیم و پیشرفت کنیم. از اینکه می‌توانیم برخی از بازی‌های خود را در ایتالیا انجام دهیم، بسیار خوشحالیم.»

در گروه B، رقابت تنگاتنگی بین بلژیک، روسیه، فنلاند و دانمارک جریان خواهد داشت. مارتینز، سرمربی بلژیک بعد مسافت را اصلی‌ترین چالش تیمش خواند: «از نظر مسافتی این احتمالاً سخت‌ترین قرعه‌ای بود که می‌توانستیم داشته باشیم. بازی کردن روسیه در سن‌پترزبورگ در دیدار اول، سپس رویارویی با دانمارک در کپنهاگ و بعد از آن بازگشت به سن‌پترزبورگ. باید اطمینان حاصل کنیم تدارکات خوبی برای این بازی‌ها خواهیم داشت.»

در گروه سوم بدون شک هلند شانس اصلی خواهد بود؛ هرچند که رونالد کومان قطعاً از همگروه‌های هلند یعنی اتریش و اوکراین هم غافل نمی‌شود: «اتریش را به پرتغال ترجیح می‌دهم. با احترام کامل می‌دانیم پرتغال چقدر حریف سرسختی است. تعدادی از بازیکنان این تیم را می‌شناسم و البته قبل از آغاز بازی ما خود را به بهترین شکل ممکن آماده خواهیم کرد.»

در گروه D، تیم‌های انگلیس، کرواسی و چک حضور دارند و یک تیم دیگر نیز بعد از پلی‌آف به آن‌ها اضافه خواهد شد. ساوت‌گیت، سرمربی سه‌شیر‌ها واکنش جالبی به قرعه تیمش نشان داده است: «آنالیزور‌های ما از این قرعه خوشحالند و کار زیادی نخواهند داشت. آن‌ها می‌توانند در کریسمس استراحت کنند. ما تیم‌های کرواسی و چک را در سال‌های اخیر شکست داده‌ایم.»

ماتادور‌ها نیز در گروه E با لهستان و سوئد همگروه هستند. لوئیز انریکه بعد از بازگشتش به تیم ملی اسپانیا منتظر شروع یورو ۲۰۲۰ است: «به‌رغم دستاورد‌های سال‌های اخیر اسپانیا، ما در آخرین تورنمنت موفق نبودیم. باید نشان دهیم که اعتماد به نفس داریم و من این ویژگی را به بازیکنان تزریق خواهم کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار