کد خبر: 979851
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: بعضی از افراد در سطح جامعه توسط اغتشاشگران و از پشت مورد اصابت تیر قرار گرفته و کشته شده‌اند.
به گزارش مهر، سردار محمد یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران در حاشیه یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که در رابطه با اعتراضات اخیر آقای آشنا مشاور رئیس‌جمهور گفته است که همه جانباختگان اغتشاشگر نبوده‌اند و شما تا چه میزان این حرف را تأیید می‌کنید، اظهار کرد: بعضی از افراد در سطح جامعه توسط اغتشاشگران تیر خورده‌اند که این افراد از پشت تیر خورده‌اند، من این موضوع را تأیید می‌کنم و بخشی هم البته آشوبگرانی بوده‌اند که کشته شده‌اند.

وی درباره جانباختگان اضافه کرد: این افراد در حال شناسایی هستند و به خانواده آن‌ها سرکشی می‌شود، همانطور که صف آشوبگران از مردم جدا شد صف کسانی که جانشان را بی‌گناه از دست دادند از صف کسانی که به نوعی قصد تخریب اموال عمومی را داشتند از یکدیگر جدا می‌شود.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد این افراد به اشتباه از سوی مأموران کشته شده باشند، گفت: این موضوع در حال بررسی است و در حال حاضر در این مورد نه می‌توانیم اظهار نظر کنیم و نه وقت آن است، اما این را باید بگویم که به دقت این موضوع در حال بررسی است که کسانی که کشته شده‌اند علت کشته شدنشان چه بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که بعد از اینکه بررسی شد آیا توسط دولت به خانواده‌های این افراد پاسخگویی خواهد شد، چراکه قشری به دلیل مسائل اقتصادی و بحث‌های مرتبط با اختلاس آقازاده‌ها به خیابان آمده بودند و مسئولان دولت و مقامات امنیتی آیا در قبال آن‌ها پاسخگو خواهند بود، عنوان کرد: قاعدتاً بحث مطالبه مردم راجع به مسائل معیشتی یک مطالبه و خواسته بحق است که هیچ کسی آن را انکار نکرده و دولت هم آن را مورد تردید قرار نداده است، اما در ارتباط با کسانی که وارد عرصه اعتراض شدند این‌ها باید صفشان از یکدیگر جدا شود. سردار یزدی تأکید کرد: ما عده‌ای را داشتیم که اصلاً بحثشان اعتراض نبود و برخی از کسانی که امروز دستگیر شده‌اند از مرفه‌ترین افراد هستند، آن‌ها کسانی هستند که اصلاً دغدغه مالی نداشته‌اند و فقط آمده بودند که آشوب کنند و کاری را انجام بدهند که کشور را به هم بریزند، این‌ها از بیرون از کشور هم حمایت می‌شدند.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا در نقاط بالای شهر این اتفاق نیفتاده است و تنها در پایین شهر و مناطق کمتر بهره‌مند این اتفاق افتاده است، گفت: دشمنان ما نقطه‌گذاری‌هایشان در مکان‌هایی بوده که زمینه‌های اجتماعی در آن موجود است. دشمن وارد فضایی می‌شود که آن فضا توسط مردم عادی رقم زده شده است و بر آن موج سوار می‌شود و وظایف خود را انجام می‌دهد.

سردار یزدی با بیان اینکه در روز اول اغتشاشات وقتی که مردم وارد شدند بسیار مسالمت‌آمیز رفتار کردند، تصریح کرد: ولی عده‌ای بر این موج سوار شدند و شروع به آتش زدن کردند و فیلم‌های آن هم موجود است. در برخی موارد حتی مردم به این افراد اعتراض می‌کنند و می‌گویند ما برای اعتراض آمده‌ایم چرا بانک را آتش می‌زنید.
سردار یزدی درباره شباهت این شیوه اعتراض میان ایران و سایر کشور‌ها گفت: مقایسه کشور ما با سایر کشور‌ها قیاسی اشتباه است و ما نباید این مقایسه را انجام دهیم.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران ادامه داد: مردم ما فهیم هستند و کاملاً تشخیص می‌دهند چه کسی به نفع آن‌ها کار می‌کند. آن‌ها تشخیص می‌دهند کشور‌های دنیا چگونه برای اینکه کشور ما را به هم بزنند دست به دست هم داده‌اند. مقایسه این اعتراض با کشور فرانسه مقایسه اشتباهی است، بهتر است این اعتراضات را با سال ۲۰۰۵ فرانسه مقایسه کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار

ر